Ήταν μια εξαιρετική ημέρα για την ελληνική ναυτιλία, δεδομένου ότι για πρώτη φορά βρέθηκαν μαζί οι πέντε Έλληνες, οι οποίοι είναι επικεφαλής σε διεθνείς ναυτιλιακούς οργανισμούς. Πρόκειται για τους Ευθύμιο Μητρόπουλο, που είναι γενικός γραμματέαςτου Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ( Ι.Μ.Ο), Νίκο Παππαδάκη, πρόεδρο του Διεθνούς Οργανισμού Φορτηγών Πλοίων ( Intercargo), Νίκος Φιστέ πρόεδρο του Διεθνούς Οργανισμού Δεξαμενοπλοίων (Intertanko), Φίλιππο Εμπειρίκο, πρόεδρο του BIMCO και Σπύρο Πολέμη, πρόεδρο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου(ICS/ISF).
Ο κ. Γ. Ξυλάς τόνισε ότι «θέλουμε να σας τιμήσουμε για αυτά που προσφέρατε και και έχετε προσφέρει και παράλληλα νας σας πούμε ότι «γίνεστε παράδειγμα προς μίμηση σε άλλους νέους Έλληνες, προβάλλετε την Ελλάδα και την ελληνική ναυτιλία διεθνώς και αυξάνετε την αξιοπιστία της και τέλος γίνεστε πρέσβεις των ελληνικών θέσεων και απόψεων, πραγματικό όπλο στα χέρια κάθε Έλληνα υπουργού Εξωτερικών».
Μιλώντας ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γ. Βουλγαράκης τόνισε ότι το «θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας δεν είναι τυχαίο, είναι αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς και μάλιστα πρόκειται για επιβράβευση μιας συστηματικής δουλειάς». Επίσης υπογράμμισε ότι «από την μεριά μας πρέπει να κάνουμε ταχύτερα βήματα, ώστε να δημιουργηθούν οι προυποθέσεις για την παραπέρα ανάπτυξης της ναυτιλίας μας».
Εξάλλου, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Νίκος Ευθυμίου, επεσήμανε ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία διαθέτει το 50% του παγκόσμιου στόλου και το 50 του ευρωπαϊκού στόλου και πρόσθεσε ότι «η ναυτιλία εκφράζει την σύγχρονη οικουμενικότητα και αυτή την εκφράζετε εσείς».
Είναι εξαιρετική τιμή για την Ελλάδα που τέσσερις Έλληνες εφοπλιστές και ένας πρώην καπετάνιος, ηγούνται αυτήν την περίοδο πέντε κρίσιμων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών, γεγονός που αναβαθμίζει το ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας που αποτελεί την «αιχμή του δόρατος» της εθνικής οικονομίας στην παγκοσμιοποιημένη αγορά, ενώ η Ελλάδα αποκτά ιδιαίτερο ειδικό βάρος στο διπλωματικό πεδίο.
Η αναγνώριση της ελληνόκτητης ναυτιλίας, που διατηρεί επί χρόνια την πρωτιά τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο προσδίδει κύρος και σεβασμό στη χώρα μας.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Νίκου Ευθυμίου σχολιάζοντας το γεγονός αυτό τονίζει ότι «η φωνή της ελληνικής ναυτιλίας γίνεται καθημερινά περισσότερο ισχυρή και περισσότερο πειστική και αυτό νομίζω ότι είναι κάτι το πολύ σημαντικό για όλους μας».
Βιογραφικό Νικολάου Α. Παπαδάκη
Ο Νικόλαος Παππαδάκης γεννήθηκε το 1938 στην Γαλλία, ωστόσο αποτελεί μέλος μιας παραδοσιακής ναυτιλιακής οικογένειας που έλκει την καταγωγή της από το ακριτικό νησί των Δωδεκανήσων, την Κάσο. Σε ηλικία δέκα ετών ήρθε με την οικογένεια του στην Αθήνα για να σπουδάσουν μαζί με τον δίδυμό του αδελφό, Γιώργο, στο Κολλέγιο Αθηνών και να μάθουν την ελληνική γλώσσα. Ο Νίκος Παπαπαδάκης, σήμερα είναι πρόεδρος της Inrtercargo, αλλά προηγουμένως ήταν πρόεδρος της HELMEPA. Η οικογένεια Παπαδάκη έχει βαθιές ρίζες στη ναυτιλία. Πρόδρομος της ναυτικής της ιστορίας είναι ο εμποροπλοίαρχος Γεώργιος Παπαδάκης, ο οποίος μετανάστευσε στην Αίγυπτο, όπου εκείνη την εποχή πήγαιναν για να βρουν εργασία αρκετοί Δωδεκανήσιοι. Εργάσθηκε ως αξιωματικός στην Αγγλοαιγυπτιακή εταιρεία Khdicial Mail Line. Ο γιος του Αντώνης, που γεννήθηκε το 1900 και όταν σκοτώθηκε ο πατέρας του ήταν μόλις 6 ετών, μεγάλωσε στο Πόρτ Σάϊντ. Εκεί πήγε στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Εργάσθηκε στο αγγλικό Τελωνείο και αργότερα στο αγγλικό πρακτορείο W.M. Stapleton and Sons. Σε ηλικία 19 ετών, δηλαδή το 1919, ήρθε στην Ελλάδα. Η αδελφή του παντρεύτηκε στο μεταξύ τον εμποροπλοίαρχο Γιώργο Μ. Κουλουκουντή. Το 1928 παίρνει την απόφαση και αγοράζει το πρώτο του καράβι, ένα ξύλινο σκαρί, το «Βιργινία», κατασκευής 1917, συνολικής χωρητικότητας 2.313 τόνων. Αργότερα, ο Αντώνης Παπαδάκης ίδρυσε ναυτικά πρακτορεία στο Γαλάτσι και στη Βραίλα. Τη διετία 1935 – 36, αγόρασε τρία πλοία, το Eliza, το Victoria, το Vircentria. Το 1937, νυμφεύθηκε τη Βιργινία Νικολάου, κόρη του Γεωργίου Νικολάου, κασιώτη εφοπλιστή. Ο Αντώνης και η Βιργινία, απόκτησαν δύο δίδυμους γιους, τον Γιώργο και τον Νικόλαο. Όταν ξέσπασε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, ο Αντώνης Παπαδάκης βρισκόταν στις ΗΠΑ. Από την Αμερική, ο Αντώνης διέθεσε τα πλοία του στους συμμάχους και έκτοτε εκτελούσαν ματαφορές πολεμοφοδίων από τις ΗΠΑ προς τα Συμμαχικά Στρατεύματα. Όταν έληξε ο πόλεμος, μετέφερε την έδρα της εφοπλιστικής του εταιρείας στη βρετανική πρωτεύσα, το Λονδίνο, ενώ ταυτόχρονα άνοιξε και γραφείο στον Πειραιά, το οποίο ονόμασε Kassian Navigation Agency Ltd.
Ο Νίκος Παπαδάκης είναι ένας σεμνός άνθρωπος και αγνός πατριώτης. Δώρησε στο Δήμο Κάσου, ένα επιβατηγό πλοίο, μεταφορικής ικανότητας 40 επιβατών για τις ανάγκες των κατοίκων του νησιού. Επίσης, μαζί με τον αδελφό του Γιώργο, δώρησε στο Λιμενικό Σώμα, το αβύθιστο ναυαγοσωστικό σκάφος «Αντώνης Παπαδάκης» στη μνήμη του πατέρα του. Επίσης στις ΑΔΣΕΝ δώρησε προσομοιωτή γέφυρας πλοίων και ραντάρ για την υψηλή ναυτική εκπαίδευση των Ελλήνων ναυτικών.
ΠΗΓΗ: www.mediashipping.gr