Σάββατο 29 Αυγούστου 2009

Έντονο ενδιαφέρον για εκτέλεση πτήσεων στις άγονες γραμμές


Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον για την ανάληψη εκτέλεσης πτήσεων στις άγονες γραμμές από τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, καθώς συνολικά 7 εταιρείες κατέθεσαν προσφορές στο σχετικό διαγωνισμό που πραγματοποιεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

Όπως έγινε γνωστό, οι εταιρείες που προσήλθαν και κατέθεσαν φακέλους είναι η Olympic Air, η Aegean Airlines, η Athens Airways, Sky Express, η Hellas Jet, η Astra Airlines και η ρουμάνικη Carpat Air.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Olympic Air εκδήλωσε ενδιαφέρον και για τις 24 άγονες γραμμές, στο πλαίσιο δέσμευσής της απέναντι στο ελληνικό δημόσιο να συμμετάσχει στη διεκδίκηση των άγονων γραμμών, ενώ η Aegean Airlines κατέθεσε προσφορά για την εκμετάλλευση 17 τακτικών αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας (άγονων γραμμών).

Πρόκειται για τις πτήσεις από Αθήνα προς Αστυπάλαια, Ικαρία, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κύθηρα, Σητεία, Σκιάθο και Σκύρο, για τις πτήσεις από Θεσσαλονίκη προς Καλαμάτα, Κέρκυρα, Σάμο, Σκύρο και Χίο. Επίσης περιλαμβάνονται και τα δρομολόγια Άκτιο-Σητεία, Αλεξανδρούπολη-Σητεία, Κέρκυρα-Άκτιο-Κεφαλονιά-Ζάκυνθο και Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο-Ρόδο.

Ο λόγος οφείλεται στην υπάρχουσα δραστηριοποίηση της εταιρείας στις υπόλοιπες άγονες γραμμές, για τις οποίες προτίμησε τελικά να μην καταθέσει προσφορά και να περιορίσει τον αριθμό των επιδοτούμενων προορισμών, ώστε να ενισχύσει την οικονομική προσφορά της.

Μάλιστα, η Aegean Airlines ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να καλύψει τις ως άνω γραμμές με αεροσκάφη AVRO RJ 100 (χωρητικότητας 112 θέσεων) καθώς και με αεροσκάφη ATR 72-500 (χωρητικότητας 68 θέσεων). Η εταιρεία έχει προσθέσει στο στόλο της δύο αεροσκάφη ATR 72-500 τελευταίας τεχνολογίας, τα οποία έχουν ηλικία λιγότερη του ενός έτους.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες μόνο η Athens Airways κατέθεσε προσφορά για όλες τις άγονες γραμμές, ενώ, Hellas Jet, Astra Airlines και Carpat Air, περιορίστηκαν σε μικρότερο αριθμό προορισμών.

Όπως προβλέπεται από τη διαδικασία, χθες άνοιξαν μόνο οι τεχνικές προσφορές των υποψηφίων, οι οποίες και θα αξιολογηθούν μέσα σε περίπου μία εβδομάδα από την αρμόδια Επιτροπή που θα κρίνει τελικά ποιες εταιρίες θα συνεχίσουν το διαγωνισμό. Στη δεύτερη φάση του, οι εναπομείνασες εταιρείες θα ανοίξουν τις οικονομικές τους προσφορές.

Να σημειωθεί ότι οι άγονες αεροπορικές γραμμές της Ελλάδας τις οποίες σήμερα διεξάγουν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, αποφέροντας ετησίως στην εταιρεία 35 εκατ. ευρώ, είναι: Από Αθήνα για Αστυπάλαια, Ικαρία, Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κύθηρα, Λέρο, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Σητεία, Σκιάθο, Σκύρο. Από Θεσσαλονίκη για Χίο, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Σάμο, Σκύρο, Αλεξανδρούπολη-Σητεία, Κέρκυρα-Πρέβεζα-Κεφαλονιά- Ζάκυνθο, Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο-Ρόδο, Πρέβεζα-Σητεία, Ρόδο-Κάρπαθο-Κάσο-Σητεία, Ρόδο-Καστελόριζο, Ρόδο-Κω- Λέρο-Αστυπάλαια.


Πηγή: εφ. ''ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ''