Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2009

Αγοράζουν επιβατηγό πλοίο για σύνδεση με τον Πειραιά

«Πλώρη» για ν αποκτήσει σταθερή σύνδεση με τον Πειραιά βάζει το «νησί των σφουγγαράδων».
Σύσσωμη η δημοτική αρχή της Καλύμνου αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα πρωτοποριακό εγχείρημα και ν αποκτήσει άμεσα το νησί ένα επιβατηγό πλοίο, που μέχρι το Πάσχα θα έχει δρομολογηθεί σε γραμμή με τον Πειραιά.

«Θεωρούμε ότι δεν είναι δουλειά μας να κάνουμε τους ακτοπλόους. Δυστυχώς, όμως, εδώ και μερικά χρόνια τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο στο θέμα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, με αποκορύφωμα τη φετινή χρονιά, που είχαμε 4 δρομολόγια την εβδομάδα από τον Πειραιά, ενώ μέχρι το 2004 είχαμε δύο ημερησίως», τονίζει στο «Εθνος» ο δήμαρχος Καλύμνου Γιώργος Ρούσσος.

Ο κ. Ρούσσος εξηγεί ότι αυτή η μεγάλη μείωση δρομολογίων «προκάλεσε μεγάλη ζημιά στην τουριστική κίνηση του νησιού, αλλά και μεγάλο πρόβλημα στη διακίνηση εμπορευμάτων» και επειδή, όπως λέει, «δεν βλέπουμε «φως» από πουθενά», σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε: Να προχωρήσει η δημοτική ναυτιλιακή επιχείρηση, που λειτουργεί με κέρδη, στην αγορά ενός επιβατηγού πλοίου, το οποίο θα εξασφαλίσει τακτική σύνδεση της Καλύμνου με τον Πειραιά.

Ετσι, το «νησί των σφουγγαράδων» έχει βάλει «πλώρη» για να γίνει, πλέον, το πρώτο νησί, που θα συνδεθεί με τον Πειραιά, με πλοίο, ιδιοκτησίας του δήμου.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ανάλογες προσπάθειες που έχουν γίνει -με επιτυχία- κυρίως από νησιά των Δωδεκανήσων αφορούν ενδονησιωτικές συνδέσεις, στις οποίες δραστηριοποιείται και η δημοτική ναυτιλιακή επιχείρηση της Καλύμνου, με δύο πλοία, το «Νήσος Κάλυμνος» και το «Κάλυμνος Σταρ».

Το πρώτο, μήκους 80 μέτρων, εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Κάλυμνο-Σάμο-Αγαθονήσι-Αρκιούς-Πάτμο-Λέρο-Λειψούς, ενώ το ταχύπλοο «Κάλυμνος Σταρ» κάνει δρομολόγιο Κάλυμνο-Κω για σύνδεση με το αεροδρόμιο.
Ωστόσο, τώρα, η δημοτική εταιρεία της Καλύμνου, στην οποία το 67% των μετοχών κατέχει ο δήμος και το 33% διάφοροι Καλύμνιοι και τα τελευταία χρόνια καταγράφει κέρδη, ετοιμάζεται με γοργούς ρυθμούς για το μεγάλο «άλμα».
Οπως εξηγεί ο δήμαρχος Καλύμνου, με ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου συστήθηκε διακομματική επιτροπή που θα εξετάσει προσφορές για την αγορά επιβατηγού πλοίου, μήκους περίπου 100 μέτρων, χωρητικότητας 400-500 επιβατών και χωρητικότητα γκαράζ 5- 6 φορτηγών και 100-150 ΙΧ.

Υπάρχει μια διάσταση απόψεων για το εάν το πλοίο θα πρέπει να είναι ταχύπλοο ή συμβατικό, αλλά όπως εξήγησε στο «Εθνος» ο κ. Ρούσσος θα κατατεθούν όλες οι προσφορές που υπάρχουν και «θα καταλήξουμε άμεσα σε αποφάσεις για να προχωρήσουμε στην αγορά του πλοίου, ώστε μέχρι το Πάσχα να είναι έτοιμο να δρομολογηθεί».
Η χρηματοδότησηΓια τη χρηματοδότηση της αγοράς, κατά τον δήμαρχο, υπάρχουν εναλλακτικά τρία «σενάρια»:
Το πρώτο αφορά την υποβολή αιτήματος χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Το δεύτερο το αίτημα χρηματοδότησης από το αυτοδιοικητικό πρόγραμμα «Θησέας». Και
Το τρίτο, με το οποίο διαφωνεί η αντιπολίτευση στον δήμο, να ληφθεί δάνειο με εγγύηση τα χρήματα που θα λάβει ο δήμος σε μια 5ετία από την ετήσια τακτική χρηματοδότηση για έργα και με συνεισφορά των απανταχού Καλύμνιων.

Το πλοίο θα συνδέσει την Κάλυμνο με τον Πειραιά με ενδιάμεσες προσεγγίσεις σε νησιά των Κυκλάδων «για να είναι βιώσιμο», όπως λέει ο δήμαρχος και εάν ζητηθεί θα κάνει προσεγγίσεις σε επιδοτούμενα νησιά, όπως π.χ. η Αστυπάλαια ή οι Λειψοί, ώστε με τα ποσά των επιδοτήσεων να αυξάνεται το οικονομικό όφελος από τη λειτουργία του.

ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΟΙ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Ευεργετικές αλλαγές στον ακτοπλοϊκό χάρτη
Αλλαγές στον ακτοπλοϊκό «χάρτη» φέρνουν πιο κοντά στον Πειραιά νησιά των Κυκλάδων.
Κερδισμένοι από τις αλλαγές, που έγιναν από τις υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, θα είναι από 1ης Νοεμβρίου η Σίκινος και η Φολέγανδρος, ενώ ήδη έχει μειωθεί περίπου κατά 6 ώρες ο χρόνος ταξιδιού από Πειραιά προς Ανάφη.

Ηδη, όπως έλεγαν έγκυρες πηγές, η «μετακίνηση» της Ανάφης από τα δρομολόγια των Κυκλάδων στη «γραμμή» της «Κασοκαρπαθίας» είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου ταξιδιού από Πειραιά περίπου κατά 6 ώρες, επειδή μέχρι τώρα η Ανάφη ήταν το 5ο κατά σειρά προσέγγισης νησί σε δρομολόγιο με αφετηρία τον Πειραιά, ενώ τώρα έχει γίνει το δεύτερο μετά τη Θήρα.

Ομως, από την τροποποίηση του επιδοτούμενου δρομολογίου της «Κασοκαρπαθίας» όφελος έχουν και η Κάσος με την Κάρπαθο, αφού πλέον το πλοίο προσεγγίζει σε αυτά μετά την αναχώρησή του από τον Πειραιά με δύο ενδιάμεσες προσεγγίσεις, ενώ παλαιότερα τα πλοία «έπιαναν» εκεί μετά την επιστροφή τους από Κρήτη. Οι νέες αλλαγές αφορούν τη Σίκινο και τη Φολέγανδρο, που μετά τον εν εξελίξει διαγωνισμό του υπουργείου Ναυτιλίας για την κάλυψή τους με επιδότηση υπάρχουν θετικές προοπτικές για την εξασφάλιση τριών δρομολογίων την εβδομάδα σε όλη τη διάρκεια του έτους.

Στην προκήρυξη του διαγωνισμού φαίνεται και η σημαντική αλλαγή που επέρχεται με συντόμευση του χρόνου ταξιδιού, αφού μέχρι τώρα η Σίκινος και η Φολέγανδρος εξυπηρετούνταν από πλοία που προέρχονταν από Δυτικές Κυκλάδες (Πειραιά - Κύθνο - Σέριφο - Σίφνο - Μήλο - Φολέγανδρο - Σίκινο - Ιο - Θήρα).
Στο εξής και από 1ης Νοεμβρίου το πλοίο που θα εξυπηρετεί τα δύο νησιά θα έχει λιγότερες προηγούμενες προσεγγίσεις, αφού αναχωρώντας από Πειραιά θα «πιάνει» Σίφνο και ίσως ακόμα ένα λιμάνι. Η ωφέλεια σε χρόνο υπολογίζεται σε περίπου 4 ώρες.

Πηγή: εφ. ¨ΕΘΝΟΣ¨
ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ