ΕΞΙ ΣΤΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟ
ΟΧΙ, λέει, κατ’ αρχήν το Υπ. Μεταφορών, αλλά οι γερμανοί επανέρχονται. Ορατός ο κίνδυνος για Κάρπαθο, Κάσο, Κάλυμνο, Λέρο, Αστυπάλαια και Καστελόριζο
Τα μικρά αεροδρόμια της Δωδεκανήσου, αλλά και άλλων περιοχών της χώρας βρίσκονται μπροστά στον ορατό κίνδυνο να κλείσουν, με βαρύτατες οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες. Στη λίστα των 19 μικρών αεροδρομίων βρίσκονται τα αεροδρόμια Καρπάθου, Κάσου Καλύμνου, Λέρου Αστυπάλαιας και Καστελορίζου.
Στη λίστα περιλαμβάνονται επίσης τα αεροδρόμια Λήμνου, Μήλου, Κοζάνης, Χίου, Ιωαννίνων, Αράξου, Καλαμάτας, Αλεξανδρούπολης κ.ά.
Τα συγκεκριμένα αεροδρόμια που καλύπτουν άγονες και απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και κρίσιμους, από πλευράς εσόδων τουριστικούς προορισμούς, έχουν ενταχθεί στην Ανώνυμη Εταιρία διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου.
Η εν λόγω εταιρία δημιουργήθηκε με στόχο τη μετέπειτα αξιοποίηση αυτού του μεγάλου όγκου αεροδρομίων μέσω πώλησης ολόκληρης της ανώνυμης επιχείρησης, αλλά τώρα φαίνεται να οδηγείται πρόωρα με τερματισμό του βίου της, ύστερα από Γερμανικές εισηγήσεις.
Σύμφωνα με καταγγελίες του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κ. Βασίλη Αλεβιζόπουλου, στελέχη του Υπ. Μεταφορών έχουν δεχθεί εισήγηση από διευθυντικά στελέχη της Lufthansa, που χωρίς καμιά θεσμική ιδιότητα και υπερβαίνοντας το ρόλο τους, ως ιδιωτική αεροπορική εταιρία και ως άτυποι σύμβουλοι του Δημοσίου, εισηγήθηκαν τα 19 αεροδρόμια που έχουν μείνει ορφανά και δεν τοποθετήθηκαν στις δύο ομάδες των προς αποκρατικοποίηση αερολιμένων, απλώς να κλείσουν!
Βέβαια το να κλείσουν όλα αυτά τα αεροδρόμια είναι μια απλή κουβέντα, όχι όμως και τόσο εύκολη στην τελική της υλοποίηση. «Πρόκειται για ένα σχέδιο που βρίσκει μεγάλες αντιδράσεις και το οποίο είναι ήδη γνωστό στις τοπικές κοινωνίες. Εμείς θα σταθούμε απέναντι σε αυτές τις επιδιώξεις», αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ. Πηγές μάλιστα εκ μέρους των συνδικαλιστών αναφέρονται και στη διάθεση των Γερμανών να πουληθούν κατόπιν όλες αυτές οι περιοχές των αεροδρομίων ως κομμάτια real estate στο πρότυπο του Αεροδρομίου του Ελληνικού. Κοινώς θα έχουμε πολλά μικρά… Ελληνικά.
Ωστόσο το μείζον ερώτημα που προκύπτει από τα όσα καταγγέλλει ο κ. Αλεβιζόπουλος είναι μέσω ποιων διαδικασιών μια ιδιωτική γερμανική εταιρεία προχωρά σε τέτοιου είδους εισηγήσεις προς το Ελληνικό Δημόσιο. Πολύ περισσότερο όταν παράλληλες πληροφορίες αναφέρονται σε εισηγήσεις, επίσης εκ μέρους γερμανικών συμφερόντων, για την πώληση της διαχείρισης των υπερπτήσεων, δηλαδή των εναέριων χώρων της Ελλάδας, για τους οποίους οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
Επιμέλεια: Rodosalarm