Σάββατο 16 Ιουνίου 2007

Συνέντευξη επάρχου κ. Μιχάλη Ερωτόκριτου

«Ο πολιτικός και πολιτειακός κόσμος απέδειξε ότι δίνει
ιδιαίτερη βαρύτητα στα νησιά του Αιγαίου»


Την άποψη ότι οι πρόσφατες επισκέψεις του Πρωθυπουργού, του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ στην Επαρχεία Καρπάθου- Κάσου αποτελεί απόδειξη ότι ο πολιτικός και πολιτειακός κόσμος δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ακριτική Ελλάδα και ειδικότερα στα νησιά του Αιγαίου, εκφράζει μέσα από τη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Βήμα της Δωδεκανήσου» ο Έπαρχος Καρπάθου- Κάσου Μιχάλης Ερωτόκριτος, τονίζοντας ότι τα γεγονότα αυτά αποτέλεσαν τονωτική ένεση για τους κατοίκους των δύο νησιών.
Ο κ Ερωτόκριτος ανέφερε επίσης ότι προσδοκά της επίλυση των προβλημάτων της περιοχής, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι τα μεγάλα έργα υποδομής με μοναδική εξαίρεση το αποχετευτικό, έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης τόσο στην Κάρπαθο όσο και στην Κάσο.
Τέλος ερωτηθείς για την αεροπορική και ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών σημειώνει ότι σε γενικές γραμμές είναι ικανοποιημένος με τη συχνότητα των δρομολόγίων όχι όμως και με τις ώρες κατά τις οποίες εκτελούνται.
Ο κ Ερωτόκριτος αναλυτικότερα απάντησε ως εξής στις ακόλουθες ερωτήσεις:
Η Επαρχεία Καρπάθου Κάσου το τελευταίο διάστημα βρέθηκε στο επίκεντρο του πολιτικού ενδιαφέροντος. Γιατί πιστεύετε ότι επελέγη για τις επισκέψεις σημαντικών προσώπων;
Ήταν η επίσκεψη του Προέδρου της κυβέρνησης στην Κάσο την Πρωτομαγιά, του Προέδρου της Δημοκρατίας σε Κάρπαθο και Κάσο την περασμένη εβδομάδα, και του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ πριν από 15 ημέρες στην Κάρπαθο. Όλα αυτά έχουν έναν συμβολισμό για τις δύσκολες περιόδους που διανύουμε καθώς δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα από τον πολιτικό και τον πολιτειακό κόσμο στην ακριτική Ελλάδα και ειδικότερα στα νησιά του Αιγαίου.
Βεβαίως από αυτές τις επισκέψεις προσδοκούμε κάτι ουσιαστικό και δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι η προβολή των νησιών μας από τα κεντρικά και τοπικά ΜΜΕ αποτελεί γεγονός που δεν περνάει απαρατήρητο.
Οι κάτοικοι των δύο νησιών πως τα αντιμετώπισαν όλα αυτά;
Επειδή γνωρίζω καλά την ιδιοσυγκρασία και την νοοτροπία τους έχω καταλάβει ότι η παρουσία όλων αυτών αποτέλεσε για εκείνους μια τονωτική ένεση και το έδειξαν αυθόρμητα μέσα από την φιλοξενία τους και τον ενθουσιασμό τους.
Είπατε ότι προσδοκάτε κάτι ουσιαστικό. Ποιες είναι λοιπόν οι προσδοκίες σας;
Τα προβλήματα τα θέσαμε και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και μας είπε ότι θα είναι αρωγός σε όποια προσπάθεια προς αυτήν την κατεύθυνση. Τα προβλήματα είναι σε γνώση του Πρωθυπουργού και του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ μέσα από τις επαφές τους με τους βουλευτές Δωδεκανήσου.
Προσπαθούμε στο μέτρο που μπορούμε να ασκήσουμε πιέσεις για την επίλυση τους.
Πως πηγαίνει η πορεία των έργων υποδομής;
Το έχω πει επανειλημμένως ότι αν δεν λυθούν τα προβλήματα στα έργα υποδομής δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη. Λύθηκε το πρόβλημα του λιμανιού της Κάσου με το μόλο και τα εσωτερικά κρηπιδώματα, τα οποία όμως ήταν εκτεθειμένα στους βόρειους- βορειοδυτικούς ανέμους τον χειμώνα.
Με τον προσήνεμο μόλο, για την κατασκευή του οποίου θα γίνει διεθνής διαγωνισμός στις 12 Ιουνίου με προϋπολογισμό 13,5 εκ ευρώ θα ολοκληρωθεί το λιμενικό έργο του νησιού. Ήδη μια Εταιρεία, η Δομική Κρήτης, η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον. �Εκπρόσωποι της έχουν έρθει στην Κάσο και είχαν συναντήσεις με το Δήμαρχο και με μένα.
Αν αυτή η Εταιρεία είναι ο μειοδότης έχει καλώς, θα απασχολήσει 20-30 άτομα συνεργείο για 20 μήνες.
Τι γίνεται με τα υπόλοιπα έργα;
Στην Κάρπαθο είναι σε εξέλιξη οι χερσαίες εγκαταστάσεις του νέου αεροδρομίου με φορέα υλοποίησης τηνΥΠΑ, ο ΧΥΤΑ, το Φράγμα του Σχοινά για την ύδρευση της Καρπάθου, έχει προενταχθεί στο ΠΕΠ η επέκταση του λιμανιού στα Πηγάδια, η νέα πτέρυγα του Κέντρου Υγείας Καρπάθου με φορέα υλοποίησης την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Είναι σε εξέλιξη το οδικό έργο Σπόα- Όλυμπος, το οποίο θα είμαι ικανοποιημένος αν ολοκληρωθεί του χρόνου τέτοια εποχή ενώ απομένει η αποχέτευση και σχεδόν έχουμε κλείσει από πλευράς έργων.
Πως έχουν τα πράγματα με την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της Επαρχείας Καρπάθου- Κάσου;
Έχουμε ένα πρόβλημα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Καρπάθου- Κάσου γιατί η ΛΑΝΕ, η Εταιρεία που εκτελούσε το επιδοτούμενο δρομολόγιο Ρόδο- Χάλκη- Διαφάνι- Κάρπαθο- Κάσο- Σητεία εκτιμά πως στη νέα σύμβαση δεν τηρούνται οι όροι του διαγωνισμού από πλευράς του Υπουργείου Αιγαίου και απειλεί από την εβδομάδα αυτή να διακόψει τα δρομολόγια.
Για το λόγο αυτό στα μέσα της εβδομάδας θα συγκαλέσω έκτακτο Επαρχιακό Συμβούλιο και ελπίζω πως θα τα βρουν οι δύο πλευρές.
Είστε ικανοποιημένος από τα αεροπορικά δρομολόγια;
Είμαι ικανοποιημένος με τη συχνότητα των δρομολογίων όχι όμως και με τις ώρες κατά τις οποίες εκτελούνται γιατί δύο δρομολόγια για την Κάρπαθο σχεδόν συμπίπτουν.
Ενώ σε τρία δρομολόγια για την Κάσο το αεροπλάνο φεύγει από τη Ρόδο στις 6 το πρωί χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα για άμεση ανταπόκριση από την Αθήνα.
Ωστόσο υπήρξαν θετικές εξελίξεις στο ακτοπλοϊκό.
Ναι υπάρχουν δύο νέες θερινές γραμμές με το BLUE STAR 2 από Ρόδο για Κάρπαθο με διάρκεια του δρομολογίου 3 ώρες, ενώ παλαιότερα ήταν 5,5 ώρες.
Το κακό είναι ότι και πάλι δύο δρομολόγια του ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ και του BLUE STAR εκτελούνται την ίδια ώρα με αποτέλεσμα να μην έχει ο κόσμος την ευχέρεια διαφορετικής επιλογής εφόσον συμπίπτουν οι μέρες και οι ώρες.
Σίγουρα επιθυμούμε μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων.
Ποιες είναι οι συνθήκες που επικρατούν στην τουριστική ανάπτυξη των δύο νησιών;
Ο τουρισμός στα δύο νησιά είναι διαφορετικός και αναπτύσσεται με δύο διαφορετικές ταχύτητες.
Η Κάρπαθος έχει ένα δυναμικό 8000 κρεβατιών που γεμίζουν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Το πρόβλημα είναι ότι η τουριστική περίοδος είναι συρρικνωμένη, ξεκίνησε το Μάιο και θα κλείσει στα μέσα Σεπτεμβρίου.Η Κάσος έχει αναπτύξει τον αγροτουρισμό με μικρές μονάδες και ενοικιαζόμενα δωμάτια που δεν υπερβαίνουν τα 300 κρεβάτια και ο τουρισμός του νησιού στηρίζεται πιο πολύ στους Κασιώτες της διασποράς.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους Καρπάθιους της διασποράς.

Πηγή: www.vimadod.com