Ανάμεσα στα δύο νησιά η περιοχή είναι διάσπαρτη από ύφαλους, οι οποίοι είναι χαρτογραφημένοι, λένε έμπειροι καπετάνιοι. Τα ερωτήματα που προκύπτουν, είναι γιατί ο καπετάνιος επέλεξε να περάσει ανάμεσα στους ύφαλους και πως οι αξιωματικοί που βρισκόταν στην γέφυρα, δεν απέφυγαν χαρτογραφημένους ύφαλους, οι οποίοι σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών ήταν ορατοί σε αυτούς δια γυμνού οφθαλμού. Στο ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στη Σαντορίνη πέρσι, ο καπετάνιος ισχυρίστηκε, ότι τα ραντάρ του πλοίου έπαθαν black out και έτσι δεν έγινε αντιληπτό ότι πλησίαζε στην ξέρα, στην οποία προσέκρουσε. Εμπειρογνώμονες και καπετάνιοι λένε, ότι στην περίπτωση του ΘΕΟΦΙΛΟΣ που κάνει καθημερινά το ίδιο δρομολόγιο και με την τεράστια εμπειρία του πλοιάρχου του, δεν χρειαζόταν καν ραντάρ.
Αμέσως μετά την πρόσκρουση το πλοίο έμεινε ακινητοποιημένο με ρήγμα μήκους 15 μέτρων στα ύφαλα. Ο καπετάνιος αντί να ενημερώσει αμέσως τον θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, επικοινώνησε πρώτα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία. Έμπειροι πλοίαρχοι παραδέχονται, ότι «δυστυχώς έτσι είναι μαθημένοι οι Έλληνες καπετάνιοι». Εν συνεχεία, κατέβηκαν οι σωστικές βάρκες του πλοίου και επιβιβάστηκαν σε αυτές οι επιβάτες. Λίγο αργότερα όμως με εντολή του καπετάνιου εγκατέλειψαν τις βάρκες και επέστρεψαν στο πλοίο. Αργότερα ενημερώθηκαν οι επιβάτες, ότι το πλοίο θα συνέχιζε το ταξίδι του προς τη Χίο, μετά από λίγο ότι θα κινούταν προς τις Οινούσσες και αργότερα ότι θα παρέμενε στο σημείο. Σε αυτήν την περίπτωση λένε έμπειροι καπετάνιοι, υπεύθυνη είναι η Λιμενική Αρχή, αλλά όπως σημειώνουν, κανείς απ’ αυτούς που υπηρετούν στο Λιμενικό, δεν έχουν τέτοια εμπειρία.
Ο καπετάνιος του ΘΕΟΦΙΛΟΣ είναι από τους πιο έμπειρους. Μάλιστα στην Κάσο έχουν δώσει το όνομα του στον προβλήτα του λιμανιού, αφού ήταν ο μοναδικός καπετάνιος που έδενε το πλοίο στο λιμάνι, ακόμα και όταν οι άνεμοι ξεπερνούσαν σε ένταση τα 8 μποφόρ.
Πηγή: ALPHA
Επιμέλεια: Π. Γραμμέλης