Σε πλήρη εξέλιξη είναι η ναυμαχία μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιριών, που διεκδικούν μια σύμβαση για εκτέλεση επιδοτούμενης «άγονης» γραμμής με το υπουργείο Αιγαίου, το οποίο με τη στάση του τροφοδοτεί τις αντιδικίες.
Η τελευταία αντιπαράθεση ξέσπασε μεταξύ της Blue Star Ferries και της ΛΑΝΕ, για το δρομολόγιο Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος με επιστροφή, το οποίο μεταβλήθηκε σε Ρόδος – Κάρπαθος.
Η διαμαρτυρία της ΛΑΝΕ, στην προχθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, έχει να κάνει με το ότι ο διαγωνισμός αφορά μόνο 3 μήνες, κατά τη θερινή περίοδο, κάτι που σημαίνει ότι η Blue Star Ferries, η οποία είναι η επικρατέστερη να πάρει την επιδότηση, θα καρπωθεί όλα τα οφέλη, την στιγμή που η κρητική εταιρία κάνει όλη τη «λάντζα», εκτελώντας δρομολόγια σε άγονες γραμμές χειμώνα και καλοκαίρι. Επιπρόσθετα, «κόπηκε» το τμήμα Κάρπαθος – Κάσος που ήταν και το ποιο επιζήμιο.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τόσο η ΛΑΝΕ όσο και άλλες εταιρίες, έχουν αντιπαραθέσεις και με το υπουργείο Αιγαίου για μια σειρά από δρομολόγια τα οποία είχαν προκηρυχθεί πριν ακόμη αλλάξει ο χρόνος. Το υπουργείο Αιγαίου έβαλε όρο στο διαγωνισμό, τα πλοία που θα μετάσχουν να πληρούν τις προβλέψεις της Συνθήκης του Άμστερνταμ. Οι διαμαρτυρίες έχουν να κάνουν με το γεγονός, ότι πριν τη διενέργεια του διαγωνισμού πολλά πλοία εκτελούσαν δρομολόγια και δεν ήταν δυνατό να τα διακόψουν για να κάνουν τις απαραίτητες εργασίες.
Η τελευταία αντιπαράθεση ξέσπασε μεταξύ της Blue Star Ferries και της ΛΑΝΕ, για το δρομολόγιο Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος με επιστροφή, το οποίο μεταβλήθηκε σε Ρόδος – Κάρπαθος.
Η διαμαρτυρία της ΛΑΝΕ, στην προχθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, έχει να κάνει με το ότι ο διαγωνισμός αφορά μόνο 3 μήνες, κατά τη θερινή περίοδο, κάτι που σημαίνει ότι η Blue Star Ferries, η οποία είναι η επικρατέστερη να πάρει την επιδότηση, θα καρπωθεί όλα τα οφέλη, την στιγμή που η κρητική εταιρία κάνει όλη τη «λάντζα», εκτελώντας δρομολόγια σε άγονες γραμμές χειμώνα και καλοκαίρι. Επιπρόσθετα, «κόπηκε» το τμήμα Κάρπαθος – Κάσος που ήταν και το ποιο επιζήμιο.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τόσο η ΛΑΝΕ όσο και άλλες εταιρίες, έχουν αντιπαραθέσεις και με το υπουργείο Αιγαίου για μια σειρά από δρομολόγια τα οποία είχαν προκηρυχθεί πριν ακόμη αλλάξει ο χρόνος. Το υπουργείο Αιγαίου έβαλε όρο στο διαγωνισμό, τα πλοία που θα μετάσχουν να πληρούν τις προβλέψεις της Συνθήκης του Άμστερνταμ. Οι διαμαρτυρίες έχουν να κάνουν με το γεγονός, ότι πριν τη διενέργεια του διαγωνισμού πολλά πλοία εκτελούσαν δρομολόγια και δεν ήταν δυνατό να τα διακόψουν για να κάνουν τις απαραίτητες εργασίες.
Το υπουργείο Αιγαίου ήρθε όμως να ρίξει λάδι στη φωτιά, μη υπογράφοντας στο χρονικό όριο των 30 ημερών που προβλέπονταν, τις συμβάσεις με τις ανάδοχες εταιρίες που είχαν κερδίσει τους διαγωνισμούς. Έτσι, αυτοί έπρεπε να επαναπροκηρυχθούν.
Πράγματι, αυτό έγινε, όχι όμως για όλα τα δρομολόγια, αφού εξαιρέθηκαν οι διαγωνισμοί τους οποίους είχε κερδίσει η SAOS, με αποτέλεσμα να καταθέσει ενστάσεις η Agoydimos Lines. Και η SAOS όμως έχει καταθέσει ενστάσεις για άλλη γραμμή που αφορά ενδοδωδεκανησιακά δρομολόγια, τα οποία εκτελεί τώρα το πλοίο Πρωτέας.
Πράγματι, αυτό έγινε, όχι όμως για όλα τα δρομολόγια, αφού εξαιρέθηκαν οι διαγωνισμοί τους οποίους είχε κερδίσει η SAOS, με αποτέλεσμα να καταθέσει ενστάσεις η Agoydimos Lines. Και η SAOS όμως έχει καταθέσει ενστάσεις για άλλη γραμμή που αφορά ενδοδωδεκανησιακά δρομολόγια, τα οποία εκτελεί τώρα το πλοίο Πρωτέας.
Εν τω μεταξύ με απόφαση του Υπουργού Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Α. Α. Παυλίδη προκηρύχθηκε Διεθνής Επαναληπτικός Μειοδοτικός Διαγωνισμός για την «ανάθεση δημόσιας υπηρεσίας» σε 13 ακτοπλοϊκές γραμμές στις οποίες κατά τον προηγούμενο διαγωνισμό της 20/11/06 δεν ανακηρύχθηκαν μειοδότες για τις γραμμές:
1. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ - ΛΗΜΝΟΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟΣ - ΒΑΘΥ ή ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ ΣΑΜΟΥ - ΚΑΛΥΜΝΟΣ - ΚΩΣ - ΡΟΔΟΣ
2. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΣΑΜΟΣ - ΚΑΛΥΜΝΟΣ - ΚΩΣ - ΡΟΔΟΣ ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ - ΛΗΜΝΟΣ 3. ΠΑΤΜΟΣ - ΑΡΚΙΟΙ - ΜΑΡΑΘΙ - ΛΕΙΨΟΙ
4. ΚΩΣ - ΝΙΣΥΡΟΣ - ΤΗΛΟΣ - ΣΥΜΗ
5. ΡΟΔΟΣ - ΜΕΓΙΣΤΗ (ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ)
6. ΡΟΔΟΣ - ΜΕΓΙΣΤΗ (ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ)
7. ΧΑΛΚΗ - ΣΚΑΛΑ ΚΑΜΕΙΡΟΥ ΡΟΔΟΥ
8. ΡΟΔΟΣ - ΧΑΛΚΗ - ΤΗΛΟΣ
9. ΣΗΤΕΙΑ - ΚΑΣΟΣ - ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ - ΧΑΛΚΗ - ΡΟΔΟΣ - ΡΟΔΟΣ - ΚΑΡΠΑΘΟΣ
Πηγή:Εφ."Η Ροδιακή"