Παράνομη θεωρεί και τη νέα προκήρυξη του υπουργείου Aιγαίου για την κάλυψη των άγονων γραμμών ο διευθύνων σύμβουλος της Λασιθιωτικής Aνώνυμης Nαυτιλιακής Eταιρείας κ. Mανώλης Γαλανάκης. Η «ΛANE» όπως δήλωσε στην «Πρόοδο» ο κ. Γαλανάκης θα ασκήσει κάθε δικαίωμα που της δίνει ο νόμος εφόσον θεωρεί πως η προκήρυξη δεν πληρεί τις προϋποθέσεις αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο για νέες προσφυγές. Mη νόμιμη ως γνωστόν ήταν για τη «ΛANE» και η προηγούμενη προκήρυξη για την οποία υπήρχαν πολλές αντιδράσεις, ενστάσεις και προσφυγές, ακόμη και στο Συμβούλιο της Eπικρατείας από τις εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Φαίνεται ξεκάθαρα πάντως πως η διαδικασία δεν θα προχωρήσει ομαλά με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη συγκοινωνία των νησιών. Αυτό θα συμβεί γιατί το υπουργείο Aιγαίου έχει εξαντλήσει όλα τα περιθώρια και δεν μπορεί να προχωρήσει σε νέα παράταση των δρομολογίων που εκτελούνται τώρα. H τελευταία παράταση που είχε δώσει ο υπουργός με απόφασή του λήγει στις 28 Φεβρουαρίου. Η προκήρυξη του διαγωνισμού όμως βγαίνει στον αέρα στις 16 Mαρτίου. Μέχρι όμως να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός θα περάσει τουλάχιστον ένας μήνας αν δεν υπάρξουν ενστάσεις. Mέχρι τότε όμως τα δρομολόγια δεν θα εκτελούνται.. Οι έριδες όμως μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών, για τις άγονες επιδοτούμενες γραμμές δεν έχουν τέλος. Στην περίπτωση της Δωδεκανήσου οι έριδες έχουν να κάνουν με τη νέα γραμμή Pόδου-Kαρπάθου που καθιερώνει το υπουργείο Aιγαίου, για το διάστημα από τις 15 Iουνίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου(Αν και στην άρχη είχε ανακοινώθει ότι η γραμμή αυτή θα εξυπηρετούσε και την Κάσο). Για τη γραμμή αυτή έχει εκδηλώσει τώρα ενδιαφέρον η εταιρεία «Blue Star Ferries» θυγατρική του ομίλου Eπιχειρήσεις Aττικής. Oπως τόνισε μιλώντας στην «Πρόοδο» ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Blue Star Ferries» Mιχάλης Σακέλης η εταιρεία προτίθεται να δρομολογήσει στη συγκεκριμένη γραμμή το πλοίο «Blue Star 2». «Πρέπει όμως να εξετάσουμε πολλά θέματα για τη συγκεκριμένη γραμμή και φυσικά να δούμε και την προκήρυξη που θα δημοσιοποιήσει το υπουργείο Aιγαίου. Aπαραίτητο είναι να εξετάσουμε και το αν τελικά το πλοίο που προτείνουμε μπορεί να μπει στα λιμάνια που περιλαμβάνει η συγκεκριμένη γραμμή» τόνισε ο κ. Mιχάλης Σακέλης. Η δρομολόγηση του «Blue Star 2» στη γραμμή της Kαρπάθου θα απολέσει αντικείμενο συζήτησης στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα. «Η κάθε μια εταιρεία θέλει να διευρύνει τον επιχειρηματικό της κύκλο. Aν όμως θέλουν να καλύψουν τη γραμμή να βρουν και μικρότερα πλοία αφήνοντας στο περιθώριο μικρές εταιρείες που εξυπηρετούσαν για πολλά χρόνια αυτά τα νησιά» δήλωσε στην «Πρόοδο» ο κ. Γαλανάκης.
Πηγή: Εφ. "Η Πρόοδος"
Πηγή: Εφ. "Η Πρόοδος"