Αναμενόμενες ήταν οι κόντρες που ξέσπασαν προχθές στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, αφού εδώ και αρκετό καιρό, έχουν εκδηλωθεί προβλήματα μεταξύ ναυτιλιακών εταιριών που διεκδικούν επιδοτούμενες άγονες γραμμές, αλλά και μεταξύ εταιριών και του υπουργείου Αιγαίου.
Εδώ και καιρό, πολλές από τις γραμμές αυτές δεν είχαν κατοχυρωθεί από το υπουργείο Αιγαίου με αποτέλεσμα να παρέλθει το χρονικό όριο που ορίζει ο νόμος και να χρειαστεί να ξαναγίνουν οι διαγωνισμοί.
Η εταιρία ΛΑΝΕ, η οποία δραστηριοποιείται και στην περιοχή μας, διαμαρτυρήθηκε λέγοντας ότι το υπουργείο Αιγαίου επαναπροκήρυξε τους διαγωνισμούς, μόνο για τις γραμμές που η ίδια είχε αναδειχθεί μειοδότης ή είχε αποκλειστεί από το διαγωνισμό μετά από ενστάσεις. Έτσι, στο νέο διαγωνισμό θα μπορούν να πάρουν μέρος και άλλες ναυτιλιακές εταιρίες, με αποτέλεσμα να δυσκολεύει η κατάσταση για την ΛΑΝΕ.
Η ίδια εταιρία, υποστηρίζει ότι τα υπουργείο δεν έχει προκηρύξει διαγωνισμούς για δύο άλλες άγονες γραμμές, στις οποίες αρχικά είχε αναδειχθεί μειοδότης η εταιρία SAOS, με την οποία η ΛΑΝΕ βρίσκεται σε κόντρα. Ήδη, οι δύο εταιρίες έχουν… κονταροχτυπηθεί σε διαγωνισμούς, με τη μια να καταθέτει ενστάσεις για την άλλη.
Η εταιρία SAOS κατέθεσε ενστάσεις για τη συμμετοχή της ΛΑΝΕ στους διαγωνισμούς, υποστηρίζοντας ότι τα πλοία της δεν πληρούσαν τους όρους της συνθήκης της Στοκχόλμης, οι οποίοι προβλέπονται από το υπουργείο Αιγαίου. Πράγματι, όταν προκηρύχθηκε ο πρώτος διαγωνισμός, τα πλοία «Ιεράπετρα» και «Βιτσέντζος Κορνάρος» δεν είχαν προσαρμοστεί, κάτι που έκαναν στη συνέχεια. Αυτό όμως συνέβει, αναφέρει η ΑΝΕΣ, επειδή νωρίτερα τα πλοία εκτελούσαν δρομολόγια και δεν μπορούσαν να σταματήσουν για να γίνουν εργασίες. Προχθές, που συνεδρίασε και πάλι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δεν υπήρχε ο όρος για τη συνθήκη της Στοκχόλμης, με αποτέλεσμα η ΛΑΝΕ να διαμαρτυρηθεί και να αναγκαστεί ο εκπρόσωπος του υπουργείου Αιγαίου να αποσύρει την προκήρυξη και να την ξαναφέρει τη Δευτέρα.
Η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, αφορά στα Δωδεκάνησα, τις εξής γραμμές:
Αλεξανδρούπολη - Λήμνος - Λέσβος - Χίος - Σάμος - Κάλυμνος - Ρόδος και επιστροφή.
Θεσσαλονίκη - Σάμος - Κάλυμνος - Κως - Ρόδος και επιστροφή.
Σητεία - Κάσος - Κάρπαθος - Χάλκη - Ρόδος και επιστροφή.
Η συνέχεια του δρομολογίου Πειραιάς - Κως - Ρόδος (που είχε χωρίς επιδότηση) προς Κάρπαθο - Κάσο (τμήμα που επιδοτείται).
Εδώ και καιρό, πολλές από τις γραμμές αυτές δεν είχαν κατοχυρωθεί από το υπουργείο Αιγαίου με αποτέλεσμα να παρέλθει το χρονικό όριο που ορίζει ο νόμος και να χρειαστεί να ξαναγίνουν οι διαγωνισμοί.
Η εταιρία ΛΑΝΕ, η οποία δραστηριοποιείται και στην περιοχή μας, διαμαρτυρήθηκε λέγοντας ότι το υπουργείο Αιγαίου επαναπροκήρυξε τους διαγωνισμούς, μόνο για τις γραμμές που η ίδια είχε αναδειχθεί μειοδότης ή είχε αποκλειστεί από το διαγωνισμό μετά από ενστάσεις. Έτσι, στο νέο διαγωνισμό θα μπορούν να πάρουν μέρος και άλλες ναυτιλιακές εταιρίες, με αποτέλεσμα να δυσκολεύει η κατάσταση για την ΛΑΝΕ.
Η ίδια εταιρία, υποστηρίζει ότι τα υπουργείο δεν έχει προκηρύξει διαγωνισμούς για δύο άλλες άγονες γραμμές, στις οποίες αρχικά είχε αναδειχθεί μειοδότης η εταιρία SAOS, με την οποία η ΛΑΝΕ βρίσκεται σε κόντρα. Ήδη, οι δύο εταιρίες έχουν… κονταροχτυπηθεί σε διαγωνισμούς, με τη μια να καταθέτει ενστάσεις για την άλλη.
Η εταιρία SAOS κατέθεσε ενστάσεις για τη συμμετοχή της ΛΑΝΕ στους διαγωνισμούς, υποστηρίζοντας ότι τα πλοία της δεν πληρούσαν τους όρους της συνθήκης της Στοκχόλμης, οι οποίοι προβλέπονται από το υπουργείο Αιγαίου. Πράγματι, όταν προκηρύχθηκε ο πρώτος διαγωνισμός, τα πλοία «Ιεράπετρα» και «Βιτσέντζος Κορνάρος» δεν είχαν προσαρμοστεί, κάτι που έκαναν στη συνέχεια. Αυτό όμως συνέβει, αναφέρει η ΑΝΕΣ, επειδή νωρίτερα τα πλοία εκτελούσαν δρομολόγια και δεν μπορούσαν να σταματήσουν για να γίνουν εργασίες. Προχθές, που συνεδρίασε και πάλι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δεν υπήρχε ο όρος για τη συνθήκη της Στοκχόλμης, με αποτέλεσμα η ΛΑΝΕ να διαμαρτυρηθεί και να αναγκαστεί ο εκπρόσωπος του υπουργείου Αιγαίου να αποσύρει την προκήρυξη και να την ξαναφέρει τη Δευτέρα.
Η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, αφορά στα Δωδεκάνησα, τις εξής γραμμές:
Αλεξανδρούπολη - Λήμνος - Λέσβος - Χίος - Σάμος - Κάλυμνος - Ρόδος και επιστροφή.
Θεσσαλονίκη - Σάμος - Κάλυμνος - Κως - Ρόδος και επιστροφή.
Σητεία - Κάσος - Κάρπαθος - Χάλκη - Ρόδος και επιστροφή.
Η συνέχεια του δρομολογίου Πειραιάς - Κως - Ρόδος (που είχε χωρίς επιδότηση) προς Κάρπαθο - Κάσο (τμήμα που επιδοτείται).
Πηγή: Εφ. "Η Ροδιακή"