Την κρίση των Ιμίων, πολλοί την θυμούνται τώρα σαν ένα θερμό επεισόδιο, που κράτησε 2 -3 ημέρες και έφερε κοντά στο πόλεμο Ελλάδα και Τουρκία. Αυτά πράγματι ισχύουν, όχι όμως και η διάρκεια, αφού η όλη υπόθεση κράτησε περισσότερο από ένα μήνα. Συγκεκριμένα:
Στις 26 Δεκεμβρίου 1995 προσαράζει στις βραχονησίδες Ίμια το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Φιγκεν Ακάντ». Ο Τούρκος πλοίαρχος δεν δέχεται βοήθεια από τις Ελληνικές υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης, υποστηρίζοντας ότι βρίσκεται σε Τουρκικά χωρικά ύδατα.
Δύο ημέρες μετά, στις 28 Δεκεμβρίου, το Τουρκικό πλοίο απεγκλωβίζεται από Ελληνικά ρυμουλκά και δένει σε Τουρκικό λιμάνι.
Στις 29 Δεκεμβρίου 1995, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών εκδίδει ρηματική διακοίνωση, στην οποία τα Ίμια χαρακτηρίζονται «Τουρκικό έδαφος».
Στις 10 Ιανουαρίου 1996, ρηματική διακοίνωση εκδίδει και η Ελλάδα, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς των Τούρκων. Εκεί, κάνει αναφορά στην συνθήκη του Παρισιού, το 1947, με την οποία η Ιταλία παραχώρησε τα Ίμια στην Ελλάδα, μαζί με τα Δωδεκάνησα.
Στις 19 Ιανουαρίου, πρωθυπουργός γίνεται ο Κώστας Σημίτης.
Στις 25 Ιανουαρίου 1996, ο δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, μαζί και με άλλους κατοίκους του νησιού του, μεταβαίνουν με καΐκια στα Ίμια και υψώνουν την Ελληνική σημαία
Στις 28 Ιανουαρίου 1996, Τούρκοι δημοσιογράφοι της εφημερίδας «Χουριέτ», προσγειώνονται με ελικόπτερο στα Ίμια, κατεβάζουν την Ελληνική σημαία και υψώνουν μια Τουρκική. Μπαίνουμε στην καρδιά της κρίσης, με Ελληνικές και Τουρκικές ναυτικές δυνάμεις να καταφθάνουν στην περιοχή.
Στις 30 Ιανουαρίου 1996, το ένα από τα δύο νησιά των Ιμίων, καταλαμβάνεται από Έλληνες κομάντος.
Το βράδυ, 30 προς 31 Ιανουαρίου, στις 1:15, το ίδιο κάνουν Τούρκοι κομάντος στο δεύτερο νησί και σηκώνουν την Τουρκική σημαία. Γίνονται αντιληπτοί από Ελληνικό σκάφος και δίνεται εντολή στο ελικόπτερο ΑΒ-212 ASW της Φρεγάτας «Ναυαρίνο» να ελέγξει το νησί από αέρος και να αναφέρει την ύπαρξη ή όχι στρατιωτών. Το ελικόπτερο με το τριμελές πλήρωμα εκτελεί την εντολή κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, με συνεχή βροχή και καθόλου σχεδόν ορατότητα. Στη συνέχεια, παίρνει το δρόμο της επιστροφής για τη Φρεγάτα «Ναυαρίνο». Στις 5:30 το ελικόπτερο καταπέφτει στη θάλασσα και σκοτώνονται οι Χ. Καραθανάσης, Ε. Γιαλοψός, Π. Βλαχάκος.
Στις 06:10 το πρωί, οι υπουργοί Αμύνης και Εξωτερικών, Γ. Αρσένης και Θ. Πάγκαλος, ανακοινώνουν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας με προσωπική παρέμβαση του Προέδρου των Η.Π.Α., Μπιλ Κλίντον, και του διαμεσολαβητή Ρ. Χόλμπρουκ.
Οι ελληνικές δυνάμεις αποχωρούν από τα Ίμια παίρνοντας μαζί και την ελληνική σημαίαΤο ίδιο πράττουν και οι Τούρκοι καταδρομείς. Η κρίση, λαμβάνει τέλος και αρχίζουν τα σενάρια, που κρατούν μέχρι και σήμερα.
Στις 26 Δεκεμβρίου 1995 προσαράζει στις βραχονησίδες Ίμια το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Φιγκεν Ακάντ». Ο Τούρκος πλοίαρχος δεν δέχεται βοήθεια από τις Ελληνικές υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης, υποστηρίζοντας ότι βρίσκεται σε Τουρκικά χωρικά ύδατα.
Δύο ημέρες μετά, στις 28 Δεκεμβρίου, το Τουρκικό πλοίο απεγκλωβίζεται από Ελληνικά ρυμουλκά και δένει σε Τουρκικό λιμάνι.
Στις 29 Δεκεμβρίου 1995, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών εκδίδει ρηματική διακοίνωση, στην οποία τα Ίμια χαρακτηρίζονται «Τουρκικό έδαφος».
Στις 10 Ιανουαρίου 1996, ρηματική διακοίνωση εκδίδει και η Ελλάδα, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς των Τούρκων. Εκεί, κάνει αναφορά στην συνθήκη του Παρισιού, το 1947, με την οποία η Ιταλία παραχώρησε τα Ίμια στην Ελλάδα, μαζί με τα Δωδεκάνησα.
Στις 19 Ιανουαρίου, πρωθυπουργός γίνεται ο Κώστας Σημίτης.
Στις 25 Ιανουαρίου 1996, ο δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, μαζί και με άλλους κατοίκους του νησιού του, μεταβαίνουν με καΐκια στα Ίμια και υψώνουν την Ελληνική σημαία
Στις 28 Ιανουαρίου 1996, Τούρκοι δημοσιογράφοι της εφημερίδας «Χουριέτ», προσγειώνονται με ελικόπτερο στα Ίμια, κατεβάζουν την Ελληνική σημαία και υψώνουν μια Τουρκική. Μπαίνουμε στην καρδιά της κρίσης, με Ελληνικές και Τουρκικές ναυτικές δυνάμεις να καταφθάνουν στην περιοχή.
Στις 30 Ιανουαρίου 1996, το ένα από τα δύο νησιά των Ιμίων, καταλαμβάνεται από Έλληνες κομάντος.
Το βράδυ, 30 προς 31 Ιανουαρίου, στις 1:15, το ίδιο κάνουν Τούρκοι κομάντος στο δεύτερο νησί και σηκώνουν την Τουρκική σημαία. Γίνονται αντιληπτοί από Ελληνικό σκάφος και δίνεται εντολή στο ελικόπτερο ΑΒ-212 ASW της Φρεγάτας «Ναυαρίνο» να ελέγξει το νησί από αέρος και να αναφέρει την ύπαρξη ή όχι στρατιωτών. Το ελικόπτερο με το τριμελές πλήρωμα εκτελεί την εντολή κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, με συνεχή βροχή και καθόλου σχεδόν ορατότητα. Στη συνέχεια, παίρνει το δρόμο της επιστροφής για τη Φρεγάτα «Ναυαρίνο». Στις 5:30 το ελικόπτερο καταπέφτει στη θάλασσα και σκοτώνονται οι Χ. Καραθανάσης, Ε. Γιαλοψός, Π. Βλαχάκος.
Στις 06:10 το πρωί, οι υπουργοί Αμύνης και Εξωτερικών, Γ. Αρσένης και Θ. Πάγκαλος, ανακοινώνουν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας με προσωπική παρέμβαση του Προέδρου των Η.Π.Α., Μπιλ Κλίντον, και του διαμεσολαβητή Ρ. Χόλμπρουκ.
Οι ελληνικές δυνάμεις αποχωρούν από τα Ίμια παίρνοντας μαζί και την ελληνική σημαίαΤο ίδιο πράττουν και οι Τούρκοι καταδρομείς. Η κρίση, λαμβάνει τέλος και αρχίζουν τα σενάρια, που κρατούν μέχρι και σήμερα.