Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2007

Κόντρα Υπουργείου Αιγαίου και ΛΑΝΕ κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τις άγονες


ΚΟΝΤΡΑ Υπουργείου Αιγαίου και ΛΑΝΕ σημειώθηκε στο χθεσινό Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με αφορμή το διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές αρμοδιότητας του Υπουργείου. Όπως προέκυψε στο ΣΑΣ το Υπουργείο Αιγαίου τελικά προχωρεί σε επανάληψη του διαγωνισμού μόνο στις γραμμές που είχε αναδειχθεί μειοδότης η ΛΑΝΕ ή είχε αποκλειστεί η συμμετοχή της σε αυτούς μετά από ενστάσεις. Αντιθέτως, δεν επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός για δύο γραμμές που έχουν κατακυρωθεί από την αρμόδια επιτροπή στην εταιρεία Saos, αλλά μέχρι χθες δεν είχαν υπογραφεί οι σχετικές αποφάσεις από τον υπουργό Αριστοτέλη Παυλίδη.Η ΛΑΝΕ βρέθηκε εκτός διαγωνισμού μετά από ενστάσεις της εταιρείας Saos, τις οποίες έκανε δεκτές το Υπουργείο και αφορούσαν στη μη προσαρμογή των πλοίων της στις απαιτήσεις της συνθήκης της Στοκχόλμης (Π.Δ. 124/2006), όρος που περιλαμβανόταν στο διαγωνισμό. Ωστόσο, στο σχέδιο επανάληψης του διαγωνισμού που προσκόμισε χθες στο ΣΑΣ ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Αιγαίου, δεν περιλαμβανόταν αυτός ο όρος, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις τη ΛΑΝΕ, η οποία κάνει λόγο για δύο μέτρα και δύο σταθμά στους διαγωνισμούς.Μετά τις αντιδράσεις, ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Αιγαίου απέσυρε το σχέδιο προκειμένου να το επαναφέρει την προσεχή Δευτέρα. Οι γραμμές για τις οποίες επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός είναι:
* Αλεξανδρούπολη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ και Καρλόβασι Σάμου-Κάλυμνος-Κως-Ρόδος και επιστροφή.
* Θεσσαλονίκη-Σάμος-Κάλυμνος-Κως-Ρόδος και επιστροφή.
* Σητεία-Κάσος-Πηγάδια Καρπάθου-Χάλκη-Ρόδος και Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος και επιστροφή, σε συνέχεια δρομολογίου Πειραιά-Κω-Ρόδου.
Επίσης, προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για ορισμένες τοπικές γραμμές των Δωδεκανήσων.Όπως δηλώνει στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της ΛΑΝΕ, Μανώλης Γαλανάκης, η εταιρεία αδυνατούσε να προσαρμόσει τα πλοία της στη Συνθήκη της Στοκχόλμης τον προηγούμενο Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, καθώς και τα δύο εκτελούσαν δρομολόγια, λόγω παράτασης ισχύος της περυσινής σύμβασης με το Υπουργείο Αιγαίο. Την ίδια στιγμή όμως οι υπηρεσίες του Υπουργείου επεξεργάζονταν τους όρους του νέου διαγωνισμού, ο οποίος προκηρύχθηκε το Σεπτέμβριο, και γνώριζαν ότι θα θέσουν επιπλέον τον όρο προσαρμογής των πλοίων στο Π.Δ. 124.«Ουσιαστικά μας οδηγούσαν σε επιχειρηματική αυτοκτονία», τονίζει ο κ. Γαλανάκης. «Αισθάνομαι πικρία και για το γεγονός ότι το Υπουργείο δεν έχει θέσει ξεκάθαρους όρους για το πώς ακριβώς θα πρέπει να κινηθούν οι εταιρείες».Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι σήμερα και τα δύο πλοία της ΛΑΝΕ, όπως δηλώνει ο κ. Γαλανάκης, έχουν προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της Συνθήκης της Στοκχόλμης, αν και η υποχρέωση να το πράξουν με βάση την ελληνική νομοθεσία ήταν για μεν το πλοίο «Ιεράπετρα» τον Οκτώβριο του 2007, για δε το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» τον Απρίλιο του 2007.
Πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ