Σάββατο 21 Ιουλίου 2007

Επιθεώρηση της λειτουργίας και των έργων στα αεροδρόμια της Ρόδου, Κάσου και Καρπάθου

Επιθεώρηση της λειτουργίας, αλλά και των εν εξελίξει έργων στα αεροδρόμια της Ρόδου, της Κάσου και της Καρπάθου πραγματοποίησε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ Μιχάλης Λιάπης, συνοδευόμενος από τον Υπουργό Αιγαίου κ Αριστοτέλη Παυλίδη. Κατά την άφιξη του στη Ρόδο ο κύριος Λιάπης επισήμανε τη «σημασία που έχει ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου Διαγόρας, ενός από τα σημαντικότερα της χώρας, καθώς κάθε χρόνο υποδέχεται πάνω από 3,5 εκατομμύρια ταξιδιώτες, έλληνες και ξένους. Το δεύτερο στάδιο της επέκτασης του αεροσταθμού με νέους χώρους (αίθουσες κινήσεως επιβατών, γραφεία κλπ εμβαδού 20.000 τμ και συνολικού κόστους 43 εκ Ευρώ), το οποίο υλοποιείται, θα διπλασιάσει τις δυνατότητες εξυπηρέτησης των επιβατών αλλά και θα αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Από τις αρχές Αυγούστου και σταδιακά θα αρχίσει να παραδίδεται το έργο το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο. Παράλληλα προχωράμε στην επέκταση του χώρου στάθμευσης των αεροπλάνων προκειμένου να αυξηθεί η δυνατότητα παραμονής από 13 αεροσκάφη σήμερα, σε 17 εντός ενός έτους. Βελτιώνουμε διαρκώς το αεροδρόμιο, δημιουργούμε νέες υποδομές που αλλάζουν την εικόνα της χώρας και βοηθούν στην ανάπτυξη του τουρισμού». Στη συνέχεια ο Υπουργός Μεταφορών επιθεώρησε τα έργα κατασκευής του νέου αεροσταθμού της Κάσου (650 τμ). Ο κ. Λιάπης δήλωσε :
«Οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες την ακριτικής Κάσου, μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους, θα έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν την εξυπηρέτηση από το νέο -σύγχρονο αεροσταθμό. Η Κυβέρνηση στηρίζει εμπράκτως την περιφέρεια με μια σειρά σημαντικών έργων υποδομής τα οποία είναι σε εξέλιξη». Μετά την ολοκλήρωση του έργου, (2,9 εκ Ευρώ), θα ξεκινήσει και η επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών, ύψους 6 εκ Ευρώ. Στην Κάρπαθο είναι σε εξέλιξη η επέκταση του αεροσταθμού (αίθουσες αφίξεων – αναχωρήσεων, εμβαδού 7.000 τμ), η κατασκευή νέου πύργου ελέγχου αλλά και βοηθητικών εγκαταστάσεων. Ο κ Λιάπης τόνισε ότι «τα έργα, ύψους 24 εκ Ευρώ, θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον επόμενο Ιούνιο, ενώ μέσα στο έτος θα εκπονηθεί η μελέτη για την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών προκειμένου να υπάρξει η δυνατότητα περισσότερων πτήσεων στο νησί, να καταστεί δυνατή η παραμονή περισσοτέρων αεροπλάνων στο αεροδρόμιο και να δοθεί μια σημαντική τουριστική ώθηση στην Κάρπαθο». Ολοκληρώνοντας την επιθεώρηση των έργων στα τρία αεροδρόμια ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών τόνισε :
«Η καλύτερη δυνατή αεροπορική πρόσβαση στα Δωδεκάνησα είναι καθοριστική για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των συμπολιτών μας, αλλά και την οικονομική άνθηση περιοχών που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ένα διογκούμενο τουριστικό κύμα. Περισσότερες αφίξεις από το εξωτερικό και γι αυτό οφείλουμε να προσαρμόζουμε τις υποδομές μας όχι μόνο στα υφιστάμενα δεδομένα αλλά και στις αυξημένες ανάγκες που δημιουργούνται σταδιακά. Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών έχει χαράξει και εφαρμόζει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης των αεροδρομίων με μεγάλες επενδύσεις ενός δισεκατομμυρίου Ευρώ σε όλη την Ελλάδα με έμφαση στην περιφέρεια. Διότι για μας η περιφερική ανάπτυξη είναι έργα που γίνονται πράξη και βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών».
ΙΝFΟ
Το Αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου διαθέτει τις εξής εγκαταστάσεις: Κύριο διάδρομο 07-25 : 3.260Χ45 μ. Παράλληλο τροχόδρομο στο διάδρομο 07-25: 3.260Χ23 μ Δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών:110.600 τμ συνολικά (13 θέσεις στάθμευσης) Κτίριο αεροσταθμού: 20.753 τμ με χωρητικότητα 1.700 επιβατών σε ώρα αιχμής
Ο Αερολιμένας Καρπάθου διαθέτει τις εξής εγκαταστάσεις: Κύριο διάδρομο 12-30 : 2.100Χ30 μ. Δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών: 200Χ100 μ (3 θέσεις στάθμευσης) Κτίριο αεροσταθμού: 800 τμ
Ο Αερολιμένας Κάσου διαθέτει τις εξής εγκαταστάσεις: Κύριο διάδρομο 09-27 : 1.090Χ25 μ. Δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών: 60Χ35 μ (1 θέση στάθμευσης για α/φ ATR 42) Κτίριο αεροσταθμού: 100 τμ