Σάββατο 21 Μαρτίου 2015

Διαμαρτυρία ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της Δωδεκανήσου απο την Ομοσπονδία Παροικιακών Συλλόγων Δωδεκανήσου




-Εκφράζουμε τον έντονο προβληματισμό και την δυσαρέσκεια όλων των παροικιών της Ρόδου και των κατοίκων των νησιών της Δωδεκανήσου για την απαράδεκτη κατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης ιδιαίτερα των μικρών νησιών σε ολόκληρο το Αιγαίο.

Ζητούμε από το αρμόδιο Υπουργείο να λάβει τις σωστές αποφάσεις που απαιτούνται: για τη διατήρηση των ήδη υπαρχόντων δρομολογίων:

1) Όσο αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών ζητάμε να διατηρηθούν τα ήδη υπάρχοντα δρομολόγια:

. Πειραιά – Σαντορίνη – Ανάφη – Σητεία – Κάσο – Κάρπαθο – Διαφάνι – Χάλκη – Ρόδο και επιστροφή Ρόδο – Χάλκη – Διαφάνι – Κάρπαθο – Κάσο – Ανάφη – Θήρα – Πειραιά.

. Πειραιά – Μήλο - Σαντορίνη – Ηράκλειο – Σητεία – Κάσο – Κάρπαθο – Χάλκη – Ρόδο και επιστροφή Ρόδο – Χάλκη – Κάρπαθο – Κάσο – Σητεία – Ηράκλειο – Θήρα – Μήλο - Πειραιά.

. Τοπικό δρομολόγιο Ρόδο – Χάλκη – Κάρπαθο – Κάσο – Σητεία – Ηράκλειο και επιστροφή Ηράκλειο – Σητεία – Κάσο – Κάρπαθο – Χάλκη – Ρόδο.

Παράλληλα οι κάτοικοι των νησιών ζητούν:

α) Μείωση του χρόνου αναμονής στα λιμάνια και άμεση ανταπόκριση από το Ηράκλειο.

β) Ενιαίο εισιτήριο με την ανταπόκριση μέχρι το Πειραιά.

γ) Το κόστος να μην ξεπερνά το κόστος της άμεσης μετάβασης στο απευθείας δρομολόγιο, ούτε των επιβατών αλλά ούτε και των οχημάτων. Το σημερινό κόστος είναι απαγορευτικό.

2) Όσο αφορά στην κατηγορία των πλοίου που επιλέγεται να εξυπηρετεί τις παραπάνω γραμμές, ζητάμε την αναβάθμιση του σε πλοία 1ης ή 2ης.

3) Να ενεργοποιηθεί η μείωση των εισιτηρίων στους μόνιμους κατοίκους, στους πολύτεκνους και τους συνταξιούχους του Ν.Α.Τ.






4) Να υποχρεωθεί η ανάδοχος πλοιοκτήτρια εταιρεία να ενημερώσει για το ακριβές πρόγραμμα δρομολογίων κατάπλου και απόπλου καθώς και τυχόν προβλεπόμενες καθυστερήσεις.

Η διακοπή ή η μείωση των δρομολογίων, ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου και ουσιαστικά τα αποκόπτει από τον υπόλοιπο κόσμο. Η οικονομική ζωή των νησιών, οι τροφοδοσίες, οι αναγκαίες μετακινήσεις, η ίδια η ζωή των κατοίκων εξαρτάται από την σύνδεση των νησιών με τα λιμάνια της πατρίδας μας. Ολόκληρο το χειμώνα από ορισμένα νησιά το πλοίο πέρασε 4 ή 5 φορές. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν βασικά αγαθά διαβίωσης, οι ασθενείς ή μετακινούνται αεροπορικώς ή πεθαίνουν. Όσοι εκπαιδευτικοί ή Δημόσιοι υπάλληλοι υπηρετούν στα νησιά θέλουν να φύγουν, όλα τα παιδιά της επικράτειας πηγαίνουν την καθιερωμένη ετήσια εκδρομή τους, (τα δικά μας παιδιά είναι παιδιά ενός μικρότερου Θεού;). Κάθε τηλεφώνημα από τα νησιά μοιάζει με σήμα κινδύνου, οι κάτοικοι είναι αποκομμένοι από τον κόσμο, ζητούν ακόμα και επίταξη εμπορικού ή πολεμικού πλοίου!

Καλούμε το Υπουργείο Ναυτιλίας να βρει άμεσα λύση σε αυτό το πρόβλημα, το οποίο εν τέλει είναι η χαριστική βολή στην ανάπτυξη των μικρών νησιών και το οποίο έκανε τη ζωή των κατοίκων των μικρών νησιών εφιάλτη.

Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι ο πληθυσμός, ιδιαίτερα των μικρών νησιών μειώνεται δραματικά, τα τελευταία χρόνια. Πολλοί συμπολίτες μας φεύγουν στο εξωτερικό. Οι παροικίες της Αμερικής και της Αυστραλίας συνεχώς μεγαλώνουν και όλοι οι μορφωμένοι νέοι εγκαταλείπουν τις εστίες τους. Η Ελλάδα σπουδάζει τα παιδιά της και μετά τα διώχνει για να προσφέρουν τις γνώσεις τους σε άλλες μακρινές χώρες. Ταυτόχρονα η ερήμωση των ακριτικών νησιών, δημιουργεί μεγάλα εθνικά προβλήματα, ιδιαίτερα σε αυτούς τους δύσκολους και πονηρούς καιρούς που οι εθνικοί κίνδυνοι καιροφυλακτούν. Ο πληθυσμός των μικρών νησιών γερνάει. Το εθνικό πρόβλημα θα οξυνθεί περισσότερο, όταν σε λίγα χρόνια τα μικρά νησιά θα ερημώσουν.

Σε συνδυασμό με την κατάργηση του αφορολόγητου των μικρών νησιών, της έλλειψης πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης, της έλλειψης αγαθών και δυνατοτήτων απασχόλησης, του υψηλότερου κόστους ζωής και της προβληματικής λειτουργίας της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η ζωή την κατοίκων στα μικρά νησιά γίνεται όχι μόνο δυσχερής αλλά εφιαλτική. Η προοπτική της οικονομικής ανάπτυξης τους σβήνει και σε συνάρτηση με τη προβληματική συγκοινωνία των νησιών ιδιαίτερα της άγονης γραμμής τα νησιά είναι καταδικασμένα.

Ζωή σε ένα τόπο αποκομμένο από τον κόσμο δεν μπορεί να υπάρξει.

Οι κάτοικοι της Δωδεκανήσου στέλνουν το μήνυμα της κάμψης του φρονήματος τους και της έντονης δυσαρέσκειας τους. Γνωρίζουμε ότι η κυβέρνηση έχει τη βούληση και αποφασιστικότητα. Πρέπει να μοιράσει μικρό καρβέλι σε μικρά τεμάχια, όμως ορισμένα θέματα πρέπει να είναι σε προτεραιότητα, γιατί αφορούν την επιβίωση των κατοίκων των μικρών νησιών του Αιγαίου.

Καλούμε όλους τους βουλευτές Δωδεκανήσου και όλους τους ε

κπροσώπους της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, να πάρουν θέση σε αυτό το ακραίο πρόβλημα που αναστάτωσε την ήδη ταλαιπωρημένη ζωή των κατοίκων της ακριτικής Δωδεκανήσου.

Η περίοδος που διανύουμε είναι δύσκολη. Σε όλα όμως υπάρχουν κάποια όρια. Όταν ξεπεραστούν διαλύεται ο κοινωνικός ιστός και η επιβίωση των πολιτών μετατρέπεται σε εφιάλτη.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας

και του συλλόγου Κασιωτών 

Νίκος Κωνσταντινίδης
Διαβάστε Περισσότερα...

Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

Διάπλους 2015: Θα φτάσουμε στο νοτιότερο άκρο της Ελλάδας

Στην τελική ευθεία για την δεύτερη μεγάλη εξόρμηση της +πλευσης στα ακριτικά και τα μικρότερα από τα νησιά του Αιγαίου είναι οι εθελοντές, γιατροί και μέλη της ομάδας.

Η +πλευση (σύμπλευση) είναι μια Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία με σκοπό την υποστήριξη και βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων των Ελληνικών ακριτικών νήσων.
Αμιγώς εθελοντικού χαρακτήρα, η σύμπλευση οργανώνει δράσεις καθ’ όλη την διάρκεια του έτους με στόχο την μέγιστη δυνατή προσφορά προς τα ακριτικά νησιά.  Σκοπός μας η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των ακριτών μέσω, πρωταρχικά, της παροχής δωρεάν ιατρικών εξετάσεων και της δημιουργίας έργων υποδομής στις τοπικές κοινωνίες.
Κύρια δράση της +πλεύσης – και επιστέγασμα των προσπαθειών όλου του έτους, αποτελεί ο ετήσιος διάπλους της ο οποίος πραγματοποιείται με τα φουσκωτά σκάφη των μελών της.

Με ημέρα αναχώρησης την Πέμπτη 23 Απριλίου από το Λαύριο και για έντεκα ημέρες, τα φουσκωτά της +πλευσης θα βάλουν πλώρη για επτά μικρά νησιά και πάνω από δέκα λιμάνια, πριν ολοκληρώσουν έναν κύκλο που θα φέρει την ομάδα στις παρυφές του Λιβυκού Πελάγους και τη Γαύδο, στο νοτιότερο άκρο της Ελλάδας.

Η προσφορά γιατρών και εθελοντών στα νότια όρια της ελληνικής επικράτειας θα συνδυαστεί και με το μεγαλύτερο από τα έργα υποδομών που θα προσφέρει η +πλευση στο φετινό διάπλου. Στη Γαύδο θα εγκατασταθεί αφαλατωτής για την κάλυψη των αναγκών των κατοίκων και των επισκεπτών σε πόσιμο νερό.

Αναλυτικά, το πρόγραμμα του δεύτερου διάπλου της +πλευσης περιλαμβάνει τις εξής διαδρομές:

Πέμπτη 23 Απριλίου, αναχώρηση από Λαύριο και άφιξη στην Κίμωλο

Παρασκευή 24 Απριλίου, αναχώρηση από Κίμωλο και άφιξη στη Φολέγανδρο

Σάββατο 25 Απριλίου, αναχώρηση από Φολέγανδρο και άφιξη στη Σχοινούσα

Κυριακή 26 Απριλίου, αναχώρηση από Σχοινούσα και άφιξη στη Θηρασιά

Δευτέρα 27 Απριλίου, αναχώρηση και άφιξη στην Κάσο

Τετάρτη 29 Απριλίου, αναχώρηση από Κάσο και άφιξη στη Γαύδο


Παρασκευή 1η Μαΐου αναχώρηση από Γαύδο και άφιξη στα Αντικύθηρα

Σάββατο 2 Μαΐου, αναχώρηση από Αντικύθηρα και διανυκτέρευση στην Πελοπόννησο

Κυριακή 3 Μαΐου, Άφιξη στο Λαύριο

Σε όλα τα νησιά θα στηθούν ιατρεία για την δωρεάν εξέταση των κατοίκων από τους γιατρούς της ομάδας, θα προσφερθεί υλικοτεχνικός εξοπλισμός στα σχολεία και θα γίνουν έργα υποδομής και παράλληλες δραστηριότητες.

Αναλυτικά στοιχεία θα κοινοποιηθούν με νεότερη δημοσίευση το αμέσως επόμενο διάστημα.
Διαβάστε Περισσότερα...

Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ως Εργολάβος Δημοσίων Έργων και διαβάζοντας το Δελτίο Τύπου της παράταξης «ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΣΟ ΜΑΣ»  με το οποίο γίνεται φανερή «επίθεση» στο πρόσωπό μου, δεν μου δίνετε άλλη επιλογή από το να απαντήσω στις κατηγορίες σας.
Για ακόμα μία φορά δεν έχετε καταλάβει ότι η προεκλογική περίοδος που μας αποκαλούσατε «διαπλεκόμενους» έχει τελειώσει. Επανέρχεστε με νέες κατηγορίες για «κατασπατάληση του Δημόσιου Χρήματος» και ότι παραδίδουμε έργα με «ελλείψεις και κακοτεχνίες».
Διακρίνω μία σύγχυση όσον αφορά τα έργα τα οποία έχω αναλάβει ως Εργολάβος Δημοσίων Έργων. Θέλετε να παραπλανήσετε τον κόσμο γράφοντας ανακρίβειες, για τους δικούς σας, φυσικά, λόγους.
Την δική σας ανυπαρξία και ανικανότητα, μη προσπαθείτε να την φορτώσετε σε εμένα.
Με την ειδικότητα του εργολάβου θα ήθελα να ενημερώσω τον κόσμο για τα παρακάτω έργα τα οποία με κατηγορείτε για «κατασπατάληση του Δημοσίου Χρήματος».
  1. ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΣΟΥ – Α’ΦΑΣΗ
Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 80.000,00 (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α 16%, των Απροβλέπτων 15%, Αναθεώρησης, Εργολαβικό όφελος 18% και έκπτωση ήτοι πραγματικό κόστος εργασιών 50.757,42€)
  1. ΠΟΛΥΔΥΝΑΜΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ Ν. ΚΑΣΟΥ
Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 675.000,00€ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α 16%, των Απροβλέπτων 15%, Αναθεώρησης, έκπτωσης,  ήτοι πραγματικό κόστος εργασιών 372.600,00€). Το εμβαδόν του κτιρίου είναι 325,00τ.μ. και έχει αποδείξει ότι είναι ικανό να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του νησιού αφού φιλοξενήσαμε 3 κλιμάκια από ιατρούς και εξετάσθηκαν όλοι οι κάτοικοι με πολύ μεγάλη επιτυχία. Πρέπει να σας ενημερώσω ότι λόγω του ότι δεν έχει παραληφθεί ακόμα το έργο, έπρεπε να δώσω την έγκριση για την χρησιμοποίηση του από τους ιατρούς, έχοντας ολόκληρη την ευθύνη εγώ και μόνο εγώ. ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΗΝ ΕΔΩΣΑ.  
  1. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Ν.ΚΑΣΟΥ
Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 150.000,00 (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α 16%, των Απροβλέπτων 15%, Αναθεώρησης και έκπτωσης   ήτοι πραγματικό κόστος εργασιών 73.085,87€ που τελικά έκλεισε το έργο στις 51.000,00). Το έργο έχει τελειώσει και δεν έχουμε εισπράξει ούτε ένα ευρώ (Χωρίς υπαιτιότητα του Δήμου αφού είναι έργο της Περιφέρειας).

  1. ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΦΑΓΕΙΟΥ Ν.ΚΑΣΟΥ
Αυτό το σημαντικό έργο για την Κάσο είναι σε εξέλιξη και όσο και αν σας «ενοχλεί» (που είμαι εγώ ο εργολάβος) πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί.


  1. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΕΡΟΝΤΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΣΟΥ.
Όσο αφορά την βιβλιοθήκη του Δήμου μας έχω να πω τα εξής:
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 63.000,00€ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α 16%, των Απροβλέπτων 15%, Αναθεώρησης και έκπτωσης,   ήτοι πραγματικό κόστος εργασιών 37.135,62€).
Εάν διαβάσετε την μελέτη θα δείτε ότι τοποθετείται πρόσθετος οπλισμός από ανοξείδωτο χάλυβα, όπου ο υπάρχον οπλισμός έχει οξειδωθεί πέρα του 50% της αρχικής  διατομής του. Το συνολικό κόστος δεν υπερβαίνει την σύμβαση αντιθέτως θα υπάρξει μία σημαντική μείωση της τάξεως των 15.000,00€!!!!!!!! ήτοι το πραγματικό κόστος των εργασιών θα είναι περίπου 22.000,00€. Όλα τα υπόλοιπα που αναγράφετε στο ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ σας είναι ΨΕΜΑΤΑ!!!!! με μοναδικό στόχο την παραπλάνηση του κόσμου.  
Για να ολοκληρωθεί το έργο απομένει να αποκατασταθούν οι 8 κίονες και ο ελαιοχρωματισμός του κτιρίου.
Επειδή εσείς θέλετε να κάνετε «φιγούρα», εγώ δεν μπορώ να τελειώσω τις εργασίες αφού δεν έχουμε εισπράξει ούτε ένα ευρώ. Γι’ αυτό υπάρχει και η απόφαση από την Δνση Τεχνικών Έργων για διακοπή εργασιών λόγω μη πληρωμής του λογαριασμού.

Αυτό είναι ένα δείγμα των έργων των οποίων έχω αναλάβει.  Νομίζω οτι δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσω να αναλύω και άλλα έργα τα οποία είχα αναλάβει παλαιότερα στην Κάσο, στην Κάρπαθο, στην Ρόδο, στο Καστελόριζο και που δείχνουν την πορεία μου ως Εργολάβο Δημοσίων Έργων.

Για όλα τα Δημόσια έργα τα οποία εκτελούνται στην Κάσο, υπάρχει η Τεχνική  Υπηρεσία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου η οποία ελέγχει την πορεία  των έργων και εφαρμόζει την Νομοθεσία περί Δημοσίων έργων.

Θα ήθελα πραγματικά να μου πείτε που βλέπετε «κατασπατάληση του Δημοσίου Χρήματος». Εάν υπάρχουν κάποιες ατέλειες, εγώ είμαι ΕΔΩ και ποτέ δεν αρνήθηκα να τις επισκευάσω.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο, ότι στην Κάσο έμειναν πάρα πολλά λεφτά (σχεδόν όλα) που ήταν σημαντικό για την τοπική οικονομία. Ρίξετε μια ματιά σε άλλα έργα τα οποία έγιναν στην Κάσο (Κτίριο Αεροδρομίου, οδοποιίες, δίκτυο ύδρευσης πλακοστρώσεις, Β’Φάση συντήρησης Γυμνασίου – Λυκείου) και πείτε μου πόσοι Κασιώτες εργολάβοι δούλεψαν.   

Όλα τα έργα που προανάφερα ήταν μελέτες της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής και ίσως να είναι και ένας λόγος παραπάνω για την επιθετική στάση σας απέναντί μου.
Όσο για την κατηγορία ότι ως αντιπολίτευση «προωθώ έργα που μπορεί να αναλάβει ο στενός μου κύκλος εις βάρος της Κάσου». Αυτούς τους πρώτους επτά μήνες φαίνεται ξεκάθαρα ποιος το κάνει αυτό. ΟΧΙ ΠΑΝΤΩΣ ΕΓΩ.

Αυτό το οποίο με λυπεί αφάνταστα είναι ότι μέσα στην παράταξη σας υπάρχουν φίλοι και συγγενείς που, όπως φαίνεται, έχουν την ίδια εντύπωση για εμένα. Δεν μιλάτε για τον Αρχηγό της Αντιπολίτευσης αλλά για τον Κώστα. Προσπαθώ όλα αυτά τα χρόνια τίμια, να σταθώ σε αυτόν τον δύσκολο χώρο και να μεγαλώσω το παιδί μου.
Προέρχομαι από μία οικογένεια που όλοι ξέρετε.
Δεν θα επιτρέψω λοιπόν σε ΚΑΝΕΝΑΝ να μου επισυνάπτει τέτοιες κατηγορίες. Αν κάποιοι  στην παράταξή σας έχουν φιλοδοξίες ας προσπαθήσουν να τις πραγματοποιήσουν μέσα από την δουλειά τους στις απαιτήσεις του Δήμου και όχι, για ακόμα μία φορά, πετώντας λάσπη.
Δεν ήρθα στην Κάσο για να γίνω Δήμαρχος. Αγαπάω το νησί μου και ευτυχώς μου δόθηκε η ευκαιρία να γίνω μόνιμος κάτοικος, αφήνοντας την Ρόδο, το 2008.

Όσο και να προσπαθήσετε δεν θα καταφέρετε να με διώξετε από την Κάσο.
Κάσος, 14-03-2015
                                                                                                                Κώστας Δ. Περσελής

Διαβάστε Περισσότερα...

Μια ξεχωριστή Δωδεκανησιακή βραδιά-Γεύσεις, αρώματα, εικόνες και ακούσματα από τα Δωδεκάνησα πλημμύρισαν τις αίθουσες του Ν.Ο.Ε.

Μια ξεχωριστή Δωδεκανησιακή βραδιά ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Πολιτιστικής Ομάδας “Αρχιπέλαγος” με τον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος !

Γεύσεις, αρώματα, εικόνες και ακούσματα από τα Δωδεκάνησα πλημμύρισαν τις αίθουσες του Ν.Ο.Ε.!

Στόχος της εκδήλωσης ήταν να γνωρίσει στα μέλη (κυρίως) του Ναυτικού Ομίλου, τις υπέροχες Δωδεκανησιακές γεύσεις της Σαρακοστής, με παραδοσιακές συνταγές αλλά και προϊόντα των Δωδεκανήσων, και να τα αναδείξει .

Κοπέλες με τοπικές φορεσιές από την Ρόδο, την Κω, την Κάλυμνο, την Λέρο, την Κάσο και την Σύμη υποδέχθηκαν τους προσκεκλημένους με παραδοσιακά κεράσματα, Ροδίτικα μελεκούνια και γλυκό κρασί Καλύμνου .

Ακολούθησαν οι χαιρετισμοί του Προέδρου του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος Αντιναυάρχου ε.α. κ. Αλέξανδρου Παπαδόγγονα , του μέλους του Δ.Σ. Του Ν.Ο.Ε. κ. Δημητρίου Παντελεημονίτη και του μέλους της Πολιτιστικής Ομάδας “Αρχιπέλαγος” κ. Ευδοκίας Βουβάλη. Η κ. Βουβάλη στον χαιρετισμό της, μεταξύ των άλλων απηύθυνε έκκληση στους παρευρισκόμενους να συμβάλλουν με όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας, στην επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας .

Στην συνέχεια έγινε προβολή ντοκυμαντέρ , παραγωγής της Πολιτιστικής Ομάδας “Αρχιπέλαγος” , με τίτλο “Περίπλους Δωδεκανήσων” . Ένα οδοιπορικό στα “μαργαριτάρια του Αιγαίου” , που ταξίδεψε νοερά όλους τους παρευρισκόμενους στις ομορφιές της πατρίδας μας !

Αμέσως μετά “άνοιξε” ο μπουφές, με δεκαοκτώ (18) παραδοσιακές σαρακοστιανές συνταγές απ’ όλα τα Δωδεκάνησα, παστά και τυριά από Λέρο, Κάλυμνο και Κάσο, με πρώτες ύλες που φροντίσαμε να έρθουν από τα νησιά μας !

(Μιρμιζέλι, καλαμάρια γεμιστά, σουπιές με σπανάκι & αντίδια, ρεβίθια φούρνου, φάβα με κάπαρη , μπακαλιάρος μαγειρευτός με πράσα και σέλινο, λαχανοντολμάδες με μπακαλιάρο και ρύζι , χταποδοκεφτέδες, ρεβυθοκεφτέδες, γαελλόπιτες ( αθερινοπιτάκια ), μελιτζάνες γεμιστές, τούρτες (μυζηθρόπιτες) , χορτόπιτα, μακαρούνες, κρεμμύδια γεμιστά, μακαρονάδα του ψαρά κ.α.) …. Πανδαισία !

Μετά κι από τα γλυκά (αμυγδαλωτά Λέρου, γλυκιά κολοκυθόπιτα Καλύμνου, σβίγγοι, χαλβά με μέλι θυμαρίσιο Καλύμνου & παγωτό), τα κορίτσια μας με τις τοπικές φορεσιές χόρεψαν Δωδεκανησιακούς χορούς , με την συνοδεία του Γιώργου Χατζηπέτρου στο βιολί και του Γιάννη Μεγαλούδη στο λαούτο, παρασύροντας και προσκεκλημένους στο χορό !

Η πανέμορφη βραδιά ολοκληρώθηκε με την επίδοση αναμνηστικής πλακέτας στην Πολιτιστική Ομάδα “Αρχιπέλαγος” εκ μέρους του Προέδρου του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος κ. Αλέξανδρου Παπαδόγγονα και του έφορου Εντευκτηρίων του ομίλου κ. Δημητρίου Παντελεημονίτη.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, ως εκπρόσωπος του Αρχηγού ΓΕΝ ο Διευθυντής Εθιμοτυπίας & Δημοσίων Σχέσεων Πλοίαρχος κ. Αν. Μιχέλης (ΠΝ), ο τ. Βουλευτής Δωδεκανήσων κ. Γιώργος Κασσάρας, η πρ. Έπαρχος Καλύμνου κ. Χρυσούλα Σιφουνιού, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δωδεκανησιακών Σωματείων κ. Γιάννης Φραγκούλης, η Πρόεδρος της Δωδεκανησιακής Μέλισσας κ. Λιάνα Μαυρή-Κορκόνδειλα, η Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Δωδ. Σωματείων κ. Κ. Βουρεξάκη, η επίτιμη πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δωδ. Σωματείων κ. Θ. Χαραλαμποπούλου, ο Πρόεδρος της Ένωσης Καλυμνίων Αττικής κ. Αντ. Κουντούρης, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Λερίων κ. Δ. Ήσυχος, και τα μέλη Δ.Σ. κ.κ. Π. Χατζηδάκης & Γ. Χλωρός, καθώς και από τον σύλλογο των εν Ελλάδι Κασίων η κ. Μ. Σουλτανάκη .

Εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες :

Στην Διοίκηση του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος ,τον πρόεδρο κ. Αλεξανδρο Παπαδόγγονα, τον έφορο εντευκτηρίων κ. Δημ. Παντελεημονίτη και την σύζυγό του κ. Χριστίνα Μαυραντώνη-Παντελεημονίτη , τον Διευθυντή κ. Αναστ. Καβάλη, τον υπεύθυνο Marketing κ. Παπαδημητρίου, τον chef κ. Μοσχοβάκη και όλο το προσωπικό του Ν.Ο.Ε. για την πολύ καλή συνεργασία που είχαμε !

Στους χορηγούς επικοινωνίας, εφημερίδα “Καθημερινή” και το περιοδικό “Γαστρονόμος” .

Στην Ένωση Κώων Αθηνών “Ο Ιπποκράτης” , την Ένωση Ροδίων Αθηνών και την Ένωση Συμιακών Νέων “Ο Νιρέας”, για την ευγενική παραχώρηση τοπικών ενδυμασιών.

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τα μέλη μας Λίνα Κουμπιού, Μαριάννα Αντύπα, Άννα Κακομανώλη, Ιωάννα Φούντη, Νίκη Χαλκιδιού και την Τσαμπίκα Κουριαντάκη που ομόρφυναν την βραδιά με τις τοπικές φορεσιές και τους χορούς των νησιών μας !

Ευχαριστούμε επίσης τα μέλη μας Δημήτρη Τσούκα και Παναγιώτη Θεοδωρίδη για την “αφανή” αλλά σημαντική συμβολή τους στην επιτυχία της εκδήλωσής .

Πολιτιστική Ομάδα Αρχιπέλαγος



Πηγή:www.dimokratiki.gr Διαβάστε Περισσότερα...

«Διήμερο σημαντικών συναντήσεων για τον Δήμαρχο Καρπάθου- Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το ακτοπλοϊκό»

Διήμερο σημαντικών συναντήσεων ήταν για τον Δήμαρχο Καρπάθου κ. Ηλία Λάμπρο από τις 11 έως 12/03, αφού κέντρο βάρους της ολιγοήμερης παραμονής του στην Αθήνα αποτέλεσε η εξεύρεση λύσεων για σοβαρά ζητήματα:

• Συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας κ. Δρίτσα: Η συ
νάντηση πρα
γματοποιήθηκε στις 11/03 στην οποία συμμετείχε ο Δήμαρχος Καρπάθου κ. Ηλίας Λάμπρος , ο Δήμαρχος Χάλκης κ. Μιχαήλ Πατρός, ο Δημοτικός Σύμβουλος Κάσου κ. Γεώργιος Παμπαφίκος, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου της Ν. Δ. κ. Μάνος Κόνσολας, ο Βουλευτής Ν. Ημαθίας της Ν.Δ. κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος και ο δικηγόρος και συνεργάτης του Δήμου Καρπάθου κ. Μιχάλης Κοσμάς.
«Συζητήθηκε το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών και με ικανοποίηση αποδεχτήκαμε τις διαβεβαιώσεις του κ. Υπουργού για την προσωρινή λύση του ενός δρομολογίου την εβδομάδα και την πλήρη αποκατάσταση των δρομολογίων μετά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου» δηλώνει ο κ. Ηλίας Λάμπρος «Δηλαδή δύο δρομολόγια από και προς Πειραιά εβδομαδιαίως, 1 δρομολόγιο την εβδομάδα από 15/06 έως 15/09: Ηράκλειο – Σητεία- Κάσο –Κάρπαθο- Διαφάνι- Χάλκη- Ρόδο και επιστροφή. Να σημειωθεί ότι πρόσφατα (09/03) ο Δήμος Καρπάθου υπέβαλε υπόμνημα στο Υπ. Ναυτιλίας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με αποτέλεσμα την έγγραφη υπουργική δέσμευση να εξετάσει το ενδεχόμενο χρηματοδότησης της γραμμής Ρόδος – Κάρπαθος.
Υπόμνημα Δημάρχου Καρπάθου, κ. Ηλία Ανδρ. Λάμπρου, σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού.

Με το παρόν υπόμνημα θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε τις θέσεις μας και να διατυπώσουμε τις προτάσεις μας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καρπάθου, δεδομένου ότι το νησί μας κινδυνεύει ενόψει θερινής τουριστικής περιόδου να βρεθεί απομονωμένο… ένα νησί που αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο τουριστικό προορισμό της Δωδεκανήσου και με συνεχόμενη αυξανόμενη τουριστική κίνηση, σύμφωνα και με τα τελευταία στοιχεία του Λιμεναρχείου Καρπάθου για τα έτη 2013-2014 (σχετικό έγγραφο).
Κατ’ αρχάς σας ενημερώνουμε ότι συμφωνούμε με την υπ’ αρ. ΔΜ/Φ231.01/6045/31/07/12 προκήρυξη που συμπεριλαμβάνει τα εξής ακτοπλοϊκά δρομολόγια:
• Πειραιά – Σαντορίνη – Ανάφη – Σητεία – Κάσο - Κάρπαθο – Διαφάνι – Χάλκη – Ρόδο και επιστροφή Ρόδο – Χάλκη – Διαφάνι – Κάρπαθο – Κάσο – Σητεία – Ανάφη – Σαντορίνη – Πειραιά.
• Πειραιά – Μήλο – Σαντορίνη – Ηράκλειο – Σητεία – Κάσο – Κάρπαθο – Χάλκη – Ρόδο και επιστροφή Ρόδο – Χάλκη – Κάρπαθο – Κάσο – Σητεία – Ηράκλειο – Σαντορίνη – Μήλο – Πειραιά.
• Τοπικό δρομολόγιο: Ρόδο – Χάλκη – Κάρπαθο – Κάσο – Σητεία – Ηράκλειο και επιστροφή Ηράκλειο – Σητεία – Κάσο – Κάρπαθο – Χάλκη – Ρόδο.
Δεύτερον, δεχόμαστε ως προσωρινή λύση και σε καμία περίπτωση ως μόνιμη, την υπ’ αρ. 3327.1/64/1Β/25/09/13 προκήρυξη, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται μία προσέγγιση της Καρπάθου και έχει χρονική διάρκεια ως 31/10/2015.
Ταυτόχρονα ζητάμε τα παραπάνω ακτοπλοϊκά δρομολόγια να εκτελούνται από πλοία πρώτης και δεύτερης κατηγορίας, τουλάχιστον για τους έξι (6) μήνες που διαρκεί η τουριστική περίοδος, και να αποφευχθεί έτσι η αναστολή της ήδη ανοδικής πορείας που παρουσιάζει η κίνηση στο λιμάνι της Καρπάθου (στοιχεία 2013) η οποία επιβαρύνεται αρνητικά από την κατάσταση των υπαρχόντων πλοίων και των ανακατατάξεων στα δρομολόγια (στοιχεία 2014).
Επιπλέον θα ήταν πολύ θετικό για το νησί μας να επεκταθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση από την Ρόδο με το λιμένα της Καρπάθου ούτως ώστε να υπάρχει και ενδοδωδεκανησιακή μετακίνηση.
Τέλος σας προτείνουμε να διερευνηθεί από την πλευρά σας, σε μακροχρόνιο σχεδιασμό, η δυνατότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Νότιας Ρόδου με τα λιμάνια του Διαφανίου, της Καρπάθου και της Κάσου.
Κλείνοντας το υπόμνημα μας θα θέλαμε να επιδείξετε από την πλευρά σας την πρέπουσα ευαισθησία και να προβείτε στην άμεση διευθέτηση των παραπάνω ζητημάτων, λαμβάνοντας υπόψη την ήδη «ιδιαίτερη» κατάσταση της Καρπάθου (λόγω γεωγραφικής θέσης) που σε καμία περίπτωση δεν είναι πρέπον να επιβαρύνεται επιπλέον με αποφάσεις και πράξεις που δυσκολεύουν την ακτοπλοϊκής της σύνδεση»

• Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών στις 12/03 : Στην συνάντηση συμμετείχαν ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, ο Δήμαρχος Κω κ. Γιώργος Κυρίτσης, ο Δήμαρχος Καρπάθου κ. Ηλίας Λάμπρος , ο δικηγόρος και συνεργάτης του Δήμου κ. Μιχάλης Κοσμάς, οι Βουλευτές Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Καματερός Ηλίας , Σαντορινιός Νεκτάριος , Γάκης Δημήτριος και ο Βουλευτής Δωδεκανήσου της ΝΔ κ. Κόνσολας Μάνος υλοποιώντας την απόφαση της ΠΕΔ για συνάντηση με τον Υπ. Εσωτερικών ενώ κατατέθηκε φάκελος για την επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν από την απόφαση του ΣΤΕ σχετικά με το ΔΗΦΟΔΩ. Ο Γενικός Γραμματέας διαβεβαίωσε ότι μετά από σύντομο χρονικό διάστημα και αφού μελετηθούν οι προτάσεις – αν κριθεί απαραίτητο-θα πραγματοποιηθεί συνάντηση εκ νέου.
• Συνάντηση με τον συμπατριώτη μας και Διευθύνων Σύμβουλο της BLUE STAR κ. Μιχάλη Σακέλλη: Ανταλλάχθηκαν απόψεις για το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας και μελλοντικοί σχεδιασμοί δρομολογίων για τα ακριτικά μας νησιά.
Διαβάστε Περισσότερα...

Αποκομμένα πολλά νησιά στο Αιγαίο

ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ: ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΛΟΓΩ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ

Αποκομμένα πολλά νησιά στο Αιγαίο

Ελλείψεις σε βασικά είδη διατροφής, φάρμακα κατά παραγγελία καιρού επιτρέποντος, δρομολόγιο διάρκειας 22 ωρών και πολυήμερος αποκλεισμός από τα διοικητικά κέντρα.

Αποκομμένα πολλά νησιά στο Αιγαίο
Σε μικρά και μεγάλα νησιά του Αρχιπελάγους τα ακτοπλοϊκά προβλήματα διαιωνίζονται και οι νησιώτες παλεύουν για το αυτονόητο, τη δυνατότητα σύνδεσης με τον υπόλοιπο κόσμο.
Τα δεμένα καράβια από την επίσχεση εργασίας πληρωμάτων που παραμένουν απλήρωτα, η ετήσια συντήρηση πλοίων και οι αναγκαστικές αλλαγές δρομολογίων συνθέτουν ένα δύσκολο παζλ. Λύση στο εκρηκτικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην ακτοπλοΐα με τα ακινητοποιημένα πλοία, είτε λόγω επίσχεσης εργασίας είτε λόγω βλαβών, επιχειρεί να δώσει η κυβέρνηση με την αποπληρωμή των οφειλών του Δημοσίου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Το πρόβλημα αφορά κυρίως τη γραμμή Λαύριο - Αγ. Ευστράτιος - Λήμνος που εξυπηρετείται από το πλοίο «Ταξιάρχης» λόγω της επίσχεσης εργασίας που έχουν κάνει οι απλήρωτοι εργαζόμενοι. Μόλις χθες πάντως, το υπουργείο εκταμίευσε 420.044 ευρώ για την αποπληρωμή των εκτελεσθέντων δρομολογίων Ιανουαρίου 2015 του πλοίου, το οποίο έχει τη συμβατική υποχρέωση να εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Την επόμενη εβδομάδα προβλέπεται η ολοκλήρωση της εκταμίευσης συνολικού ποσού 1.061.666 ευρώ και για την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία στην εταιρεία ΝΕΛ με το πλοίο «Aqua Spirit».
Σίκινος
«Εχουμε μείνει δύο εβδομάδες χωρίς πλοίο»
Σίκινος
Σίκινος
«Εκανα το ταξίδι μέχρι τον Πειραιά για να περιγράψω από κοντά στον υπουργό Ναυτιλίας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε μετά την επίσχεση εργασίας στη ΝΕΛ», λέει ο δήμαρχος Βασίλης Μαράκης. «Η σύνδεση με το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο είναι σημαντική γιατί είναι για εμάς ο δρόμος των προμηθειών, καθώς από τη Νάξο γίνεται όλη η τροφοδοσία: είδη πρώτης ανάγκης, ζαρζαβατικά, τρόφιμα και είδη των μίνι μάρκετ στο νησί μας. Εχουμε μείνει δύο εβδομάδες χωρίς πλοίο και αυτό δημιουργεί προβλήματα και ελλείψεις. Για το διοικητικό κέντρο, τη Σύρο, πρέπει να πάμε μέσω Πειραιά, δηλαδή τρεις ημέρες ταξίδι και έξοδα, και ασφαλώς η κατάσταση μας απασχολεί και λόγω της τουριστικής περιόδου που θα αρχίσει».
Αγ. Ευστράτιος
«Δεν έχουμε συγκοινωνία»
Αγ. Ευστράτιος
Αγ. Ευστράτιος
«Ουσιαστικά δεν έχουμε ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Υπάρχει μόνο το τοπικό πλοίο που εκτελεί δρομολόγια για τη Λήμνο πέντε φορές την εβδομάδα», λέει η δήμαρχος Μαρία Κακκαλή. «Η απευθείας γραμμή που υπήρχε με το Λαύριο σταμάτησε λόγω επίσχεσης εργασίας των ναυτικών και το πλοίο είναι δεμένο στο λιμάνι. Οι φορείς έχουν επαφές με το υπουργείο σε αναζήτηση λύσης. Εν τω μεταξύ, αν κάποιος θέλει να ταξιδέψει είτε στην Αθήνα είτε στη Βόρεια Ελλάδα, πρέπει να πάει στη Λήμνο και να πάρει αεροπλάνο... Τα δρομολόγια από τη Λήμνο είναι δύο φορές την εβδομάδα για Καβάλα και άλλες δύο φορές για Πειραιά. Ομως, πρόκειται για ένα τεράστιο ταξίδι καθώς το δρομολόγιο περνά από όλα τα νησιά και διαρκεί 22 ώρες, ενώ η σύνδεση Αγ. Ευστρατίου με το Λαύριο στην απευθείας σύνδεση ήταν εννέα ώρες».
Αστυπάλαια
Ταξίδι ημερών για να κάνεις δουλειά ωρών
«Τον χειμώνα η σύνδεση είναι τρεις φορές την εβδομάδα με τον Πειραιά, αλλά μόνο μία φορά με τη Ρόδο, όπου είναι το διοικητικό μας κέντρο», λέει ο δήμαρχος Πανορμίτης Κονταράτος. «Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν όλα τα νησιά του νομού. Υπάρχουν επίσης μερικά τοπικά για Κάλυμνο, όπου είναι η Πολεοδομία, και για Κω, όπου υπάρχει η Εφορία. Για το Εφετείο πρέπει να πας στη Ρόδο, όπως και για το Νοσοκομείο.
Αστυπάλαια
Αστυπάλαια
Δηλαδή ταξίδι 2-3 ημερών, επιλέγοντας τις ημέρες που περνά και επιστρέφει το πλοίο».
Κάσος
Ασθενείς στο έλεος καιρού και ακτοπλοΐας
«Μας έχουν αφήσει με ένα καράβι την εβδομάδα, το οποίο δεν εξυπηρετεί για ανάγκες του νησιού. Ερχεται από Πειραιά μέσω Σητείας και καταλήγει σε Χάλκη, Ρόδο, ενώ δρομολόγια ακυρώνονται λόγω καιρικών συνθηκών. Εδώ ζουν πάνω από 800 άνθρωποι που έχουν ανάγκες από τροφοδοσία, ενώ υπάρχουν και θέματα υγείας. Δεν μπορείς να αρρωστήσεις... Μόνο την ημέρα που θα έρθει το πλοίο...», μας λέει ο κ. Νίκος Σιμσερίδης, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, ο οποίος είναι και ο μοναδικός ιατρός του νησιού.
Κάσος
Κάσος
«Το νοσοκομείο της Σητείας έχει και αυτό υποβαθμιστεί και έχουμε πρόβλημα με τις διακομιδές καθώς ο ασθενής πρέπει να συνοδεύεται από ιατρό αλλά δεν υπάρχει δεύτερος ιατρός να μείνει στο νησί. Θεωρητικά λειτουργεί Πολυδύναμο Περιφερειακό ιατρείο αλλά υπάρχω ως ιατρός εγώ με συνεχείς εφημερίες και μία μαία. Πέρσι είχαμε δει 9.000 περιστατικά.
Η άλλη σύνδεση είναι η τοπική για Κάρπαθο τρεις φορές την εβδομάδα, όταν το επιτρέπει ο καιρός στις δύσκολες θάλασσες. Λειτουργεί αεροδρόμιο στο νησί, όμως δεν είμαστε ποτέ σίγουροι ότι θα βρεθεί θέση προς Ρόδο ή Σητεία, ενώ για θέματα υγείας πρέπει πρώτα να πάρουμε άδεια από τον αρμόδιο ιατρό της Ολυμπιακής στην Αθήνα και βέβαια ο ασθενής να συνοδεύεται. Ενα ακόμα πρόβλημα είναι ότι το πλοίο δεν πιάνει στο Ηράκλειο, κάτι που θα εξυπηρετούσε και την τροφοδοσία και θέματα υγείας. Τα τελευταία χρόνια έφυγαν από το νησί αρκετές οικογένειες νέων ανθρώπων με παιδιά διότι όταν δεν έχεις εξασφαλίσει την επικοινωνία η κατάσταση είναι δύσκολη».
Ανάφη
Ανάφη
Σίφνος
«Το πρόβλημα έχει γίνει οξύτερο»
«Το ακτοπλοϊκό μάς βασανίζει πολλά χρόνια και γίνεται οξύτερο», λέει ο δήμαρχος Ανδρέας Μπαμπούνης. «Μεταξύ χειμώνα και καλοκαιριού βιώνουμε δύο διαφορετικές καταστάσεις. Ως γραμμή των δυτικών Κυκλάδων έχουμε τώρα τρία πλοία την εβδομάδα, όμως το σοβαρό πρόβλημα είναι η ενδοκυκλαδική συγκοινωνία. Στη Σύρο είναι όλες οι υπηρεσίες, τεχνικές περιφερειακές κ.λπ., και από τις αρχές Μαρτίου δεν υπάρχει σύνδεση».
Φούρνοι Ικαρίας
«Ελπίζουμε να υπάρξει δεύτερο δρομολόγιο»
«Αυτήν τη στιγμή έχουμε μόνο ένα πλοίο την εβδομάδα και τώρα λένε ότι θα δρομολογηθεί και δεύτερο», λέει ο δήμαρχος Γιάννης Μαρούσης. «Οπως και να το κάνουμε, οι συγκοινωνίες είναι δράμα. Στο παρελθόν είχαμε τρία δρομολόγια και μας κάλυπταν, όμως το πλοίο αυτό παροπλίστηκε. Το μοναδικό δρομολόγιο μας συνδέει με Πειραιά και Σάμο, από όπου γίνεται και η τροφοδοσία του νησιού μας, ενώ υπάρχει και τοπική σύνδεση με τη γειτονική Ικαρία. Ελπίζουμε ότι θα ξεκινήσει και το δεύτερο δρομολόγιο καθώς έρχεται καλοκαίρι. Εστειλα ήδη υπόμνημα στο υπουργείο και περιμένουμε».
Ανάφη
Μόνο ένα καράβι και χωρίς προγραμματισμό
«Η κατάσταση είναι δραματική, με ό,τι σημαίνει αυτό. Εμείς τον τελευταίο καιρό έχουμε μόνο ένα πλοίο την εβδομάδα και αυτό το μαθαίνουμε τελευταία στιγμή», λέει ο δήμαρχος Ιάκωβος Ρούσσος. «Μετά την επίσχεση εργασίας που έγινε στο πλοίο το οποίο κάλυπτε τα τοπικά δρομολόγια, διεκόπη η ενδοκυκλαδική επικοινωνία με τη Σύρο που είναι το διοικητικό κέντρο. Οπως διεκόπη και η ανταπόκριση που είχαμε για Πειραιά μέσω Σαντορίνης.
Το άλλο πλοίο που υπήρχε, το «Πρέβελη», έκανε δύο δρομολόγια την εβδομάδα, όμως πήγε για την ετήσια συντήρηση και μείναμε με ένα δρομολόγιο που κάνει το «Κορνάρος» κάθε Τρίτη. Είναι η μοναδική μας επικοινωνία με οπουδήποτε. Θέλω να πάω στη Σύρο ως δήμαρχος για εργασίες του δήμου και δεν υπάρχει δυνατότητα. Ούτε σε συμβούλιο στην Ιο για τα λιμενικά θέματα, αφού πρέπει να μείνω μία εβδομάδα για δύο ώρες συμβούλιο.
Ενα μοναδικό δρομολόγιο την εβδομάδα, λοιπόν, φέρνει όλες τις προμήθειες - γαλακτοκομικά, φρούτα, τα πάντα, ακόμα και τα φάρμακα, τα οποία έρχονται με παραγγελία από την Αθήνα.
Ομως, ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημά μας είναι η έλλειψη προγραμματισμού. Ακόμα και να έρθουν κάποια στιγμή τα πλοία, δεν φαίνονται, δεν εμφανίζονται στο σύστημα. Συνεπώς ο επισκέπτης δεν μπορεί να προγραμματίσει ούτε για το Πάσχα ούτε για το καλοκαίρι».
Γιώργος Αποστολίδης
Πηγή: ΤΟ ΕΘΝΟΣ 
Διαβάστε Περισσότερα...

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

An island of Greek culture



At the Kassian Benevolent Society’s Greek community center in Kingsbridge Heights, photos from the old country line the walls, along with a map boldly depicting one Greek island in particular. Tiles on the floor spell out its name: KASOS.
“If I have a chance to go back, I’m going to go back no matter what,” says community member Papageorgiou “Tony” Antonios, who comes from the island between Karpathos and Crete with a population of 1,000. “The life over there, it’s amazing.”
Συνέχεια ΕΔΩ

 

Διαβάστε Περισσότερα...

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Δέσμευση του υπουργού Ναυτιλίας για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα Καρπάθου, Κάσου και Χάλκης


Μια και πλέον ώρα διήρκησε η σημερινή συνάντηση των εκπροσώπων της Δωδεκανήσου στην Αθήνα, με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εμπορικής Ναυτλίας, Θοδωρή Δρίτσα, για το σοβαρό ακτοπλοϊκό ζήτημα που έχει δημιουργηθεί με την σύνδεση των νησιών.
 
Στην σύσκεψη παραβρέθηκαν ο βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, Μάνος Κόνσολας, ο δήμαρχος Χάλκης, Μιχάλης Πατρός, ο δήμαρχος Καρπάθου, Ηλίας Λάμπρος, καθώς και εκπρόσωπος του δήμου Κάσου.
 
Ο κ. Δρίτσας δεσμεύτηκε ότι το πλοίο «Πρέβελης» θα ξεκινήσει και πάλι να εκτελεί τα δρομολόγια της άγονης γραμμής από τις αρχές Απριλίου, ώστε να λυθεί το πρόβλημα.
 




Πηγή :Η ΡΟΔΙΑΚΗ 
Διαβάστε Περισσότερα...

Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

"Κάσος νησί μόνο ψάχνει για δρομολογίου πλοίου ",

Ελεύθερος τύπος 7/3/2015
"Κάσος νησί μόνο ψάχνει για δρομολογίου πλοίου", 
Μεσίστιες είναι σήμερα οι σημαίες στην πανέμορφη αλλά και ξεχασμένη από την πολιτεία Κάσο.
Αν και στα υπόλοιπα Δωδεκάνησα σήμερα γιορτάζουν την επίσημη ενσωμάτωσή τους με την Ελλάδα, οι κάτοικοι της Κάσου νιώθουν πιο αποκομμένοι και εξοργισμένοι με τη μητέρα πατρίδα παρά ποτέ. Ένα μόνο δρομολόγιο την εβδομάδα τους συνδέει με Πειραιά, Κρήτη και Ρόδο, για το οποίο δεν έχουν ούτε έγκαιρη ενημέρωση για το πότε εκτελείται, όταν εκτελείται βέβαια, καθώς είναι πολύ συχνό το φαινόμενο να μην πραγματοποιείται λόγω κακοκαιρίας και βλαβών, με το νησί να είναι για εβδομάδες αποκλεισμένο.
Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού, λέει η λαϊκή θυμοσοφία και οι κάτοικοι της Κάσου, της Καρπάθου, της Χάλκης και της Ανάφης εδώ και τέσσερις μήνες, με αβέβαιο το μέλλον, βιώνουν τις τραγικές συνέπειες της. Το τακτικό πλοίο της γραμμής «Πρέβελης» βρίσκεται από τα τέλη του Οκτώβρη στο καρνάγιο για συντήρηση και αν και ο συνηθισμένος χρόνος επισκευής είναι ο ένας μήνας, κανείς δεν ξέρει πότε θα επιστρέψει στη γραμμή.
Τι και αν η συμβολή των Κασίων στην εμπορική ναυτιλία ήταν σπουδαία και καθοριστική, η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με την υπόλοιπη Ελλάδα είναι «τιμωρία», όπως λέει χαρακτηριστικά η δήμαρχος του νησιού, Μαίρη Σορώτου-Τσανάκη.
«Στα ακριτικά νησιά οι κάτοικοι κρατούν την πραγματική Ελλάδα ψηλά και , αντί να βοηθηθούμε παραπάνω, μας τιμωρούν που δεν εγκαταλείπουμε το νησί μας και θέλουμε να ζούμε εδώ».
Το 39χρονο πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος», με μόλις ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από τα τρία που εκτελούσε το πλοίο «Πρέβελης», εδώ και τέσσερις μήνες έχει τη σύμβαση της ακριτική γραμμής μέχρι και τις 31-10. Το ταξίδι μαζί του θυμίζει μικρή Οδύσσεια αφού για να φτάσει στο λιμάνι της Κάσου μπορεί να ξεπεράσει τις 28 ώρες…
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος
Διαβάστε Περισσότερα...

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Ανακοίνωση Δήμου Κάσου


Διαβάστε Περισσότερα...