Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2008

Xρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά

Η "Νέα Κάσος" εύχεται στους απανταχού Κασιώτες και σε όλους τους αναγνώστες της ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2011 με ΥΓΕΙΑ, ΧΑΡΑ, ΕΥΤΥΧΙΑ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ.


Κασιώτικα Κάλαντα

Αρχιμηνιά και Αρχηχρονιά
ψιλή μου δεντρολιβανι
α
και αρχή καλό σας χρονος

εκκλησιά με τ Αγιο Θρόνο

Αγιος Βασίλης έρχεται
άρχοντας το κατέχετε
από τη Καισαρεία
συ σ'αρχόντισα Κυρία

Βαστά εικόνα και χαρτί
ζαχάριο καντιο ζυμωτή
Χαρτί και καλαμάρι
δες και με΄το παληκάρι

Το καλαμάρι έγραφε
πολιτικέ μου κάντιφε
και το χαρτί ομίλει
ασπροι μου καθάριοι κρίνοι

Και πανω στα βλασταρια της
καουται με τη μανα της
γουρνες και πηγαδακια
μαυρα μου γλυκα ματακια

Και κατεβαινουν περδικες
γαρυφαλλιες λεβεντικες
κι ερεναν και ερεναν
και ροδοσταμον ερεναν

Κι ερεναν τον Αφεντη μας
τον Μπεη τον Λεβεντη μας
τον πολυχρονισμενο
και στην Μπολη ξακουσμενο.

Κι εσυ σου πρεπει Αφεντη μου
Μπεη μου και Λεβεντη μου
καρεγλα καρυγδενια
που να κουμπιζει η νιοτη σου
η μαργαριταρενεια

Και παλι ξαναπρεπει σου
καριολα να κοιμασαι
βελουδο να σκεπαζεσαι
να μη κρυολοασαι

Και παλι ξαναπρεπει σου
καραβι ν αρματωσεις
στην Αγγλιτερα να το πας
φλουρια να το φορτωσεις

Να ναι η πλωρη μαλαμα
κι η πρυμη το λουαρι
και τα πανια και τα σχοινια
σαφι μαργαριταρι

Εποπαμε τ Αφεντη μας
ας πουμε της κερας μας

Κυρα ψιλη κυρα λιγνη
κυρα καμαροφρυδα
πουχεις τον Ηλιο προσωπο
και το φεγγαρι στηθος
και του κορακου το φτερο
εχεις καμαροφρυδι.

Εποπαμε και της κερας
ας πουμε και του γιου της.

Εχεται γιο στα γραμματα
που σερνει το κοντυλι
να του το ξιωσει ο Θεος
να βαλει πετραχηλι.

Εποπαμε και του ιου
ας πουμε και της κορης.

Εχετε κορη ομορφη
γραμματικος την θελει
μ αν ειναι και γραμματικος
πολλα προυκια υρευγει.

Υρευγει αμπελια ατρυγητα
αμπελια τρυγημενα
υρευγει μυλους δωδεκα
και με τους μυλωναες

Υρευγει και την θαλασα
μ ουλα της τα καραβια
υρευγει και τον κυρ Βορια
να τα καλαρμενιζει

Εποπαμε της κορη σας
ας πουμε της Βαιτσας
Αψε Βαiτσα το κερι
κι ανεα και κατεα

Φερε πανιερι καστανα
πανιερι πορτοκαλια
κιαν εχεις κιτρο κοψε το
καμετο με το μελι
γιατ ειμαστε στα καλαντα
κι ειμεστε φραγγιασμενοι

Για δωσε μας τον πετεινο
για δωσε μας την κοτα
για δωσε μας το ταλαρο
να παμε σ αλλη πορτα.



Και του χρόνου