Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

Ελ. Τσουρή : Δεν ξέρουμε τι πληρώνουμε για τις άγονες!

Την (απίστευτη κι όμως ελληνική) πραγματικότητα, σύμφωνα με την οποία οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά και υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ, δεν μπορούν να ενημερώσουν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για τον αριθμό των επιβατών ανά επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή, περιέγραψε την Τρίτη το μεσημέρι η κα. Ελπίδα Τσουρή.

Στο περιθώριο συνάντησης γνωριμίας που είχε με τους ναυτιλιακούς συντάκτες η υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων (έχει την αρμοδιότητα των άγονων γραμμών, της νησιωτικής πολιτικής και εν μέρει του θαλάσσιου τουρισμού) υπογράμμισε πως πρώτο μέλημα της μόλις ανέλαβε τα καθήκοντα της μετά τον προ τριμήνου ανασχηματισμό ήταν η αποτύπωση της κίνησης των επιβατών σε κάθε επιδοτούμενη γραμμή.

«Ώστε να έχουμε μία συνολική εικόνα για το πόσο κοστίζει κάθε δρομολόγιο», εξήγησε, «κι έτσι να μπορούμε να προχωρήσουμε σε μια συνολική πολιτική για την σύνδεση των μικρών νησιών σε βάθος χρόνου». Όμως, όπως είπε η κυρία Τσουρή οι μεν εταιρείες φαίνονται απρόθυμες να δώσουν ακριβή στοιχεία, τα λιμεναρχεία, στα οποία απευθύνεται ουσιαστικά ενημερώνονται κι έχουν στοιχεία από εκείνα που τους δίνει ο κάθε πλοίαρχος, κατά τον κατάπλου, και το ΥΘΥΝΑΛ «ψάχνει» άλλες πηγές γι' αυτό τα κρίσιμο, όσο και απλό στοιχείο.



Σημειώνεται ότι ο συνολικό κόστος των επιδοτήσεων για το 2010 ανήλθε περίπου στα 90 εκατομμύρια ευρώ - ποσό όχι υποχρεωτικά υψηλό, όπως ανέφερε η κα. Τσουρή. Εκείνο πάντως που ενοχλεί το υπουργείο είναι η ασάφεια που υπάρχει στο όλο πλαίσιο κι άρα στην ανταποδοτικότητα που έχουν οι συγκεκριμένες επιδοτήσεις. Χαρακτηριστικό της ασάφειας είναι ότι ομάδα συμβούλων της υφυπουργού κοστολόγησαν την ανά μίλι συμμετοχή του κράτους σε δύο διαφορετικές επιδοτούμενες γραμμές που εξυπηρετούνται από πλοία της ίδιας κατηγορίας και κατέληξαν ότι στην μία περίπτωση το κόστος ήταν 99 ευρώ ανά μίλι και στην δεύτερη μόλις 65 ευρώ! «Μια απόκλιση περίπου 30% είναι υπερβολική και προβληματική» ήταν το σχόλιο της υφυπουργού.



Η κα. Τσουρή φάνηκε να ευνοεί την προοπτική να υπάρξει ενιαία πλατφόρμα ηλεκτρονικής κράτησης εισιτηρίων για όλα τα πλοία και τα πορθμεία, αλλά και τα πρακτορεία, στην οποία να έχει πρόσβαση το ΥΘΥΝΑΛ, ώστε να αποκτήσει μια συνολική και ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης και να μπορέσει να διαπραγματευτεί με τις εταιρείες σε βάθος χρόνου. Μέχρι τότε πάντως, κατά την φετινή δρομολογιακή περίοδο δεν φαίνεται να μπορεί να κάνει πολλά πράγματα, εκτός ίσως από την συντήρηση της υφιστάμενης κατάστασης και φυσικά την αντιμετώπιση εκτάκτων κρίσεων που μπορεί να εμφανιστούν. Ηδη έγινε γνωστό ότι από τα δρομολόγια Κάρπαθου- Κάσου και Λειψών - Σύμης αναμένεται να αποσυρθούν οι ακτοπλόοι που τα εξυπηρετούσαν , καθώς θεωρούν ότι οι επιδοτήσεις που δίνονται δεν τους καλύπτουν.


Πηγή: Portnet.gr