Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2013

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΟΝΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ


 

         Έχοντας υπόψη τη νέα προκήρυξη  για τα δρομολόγια των άγονων ακτοπλοϊκών  γραμμών(έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου 3327.1/64/13 της 25ης Σεπτεμβρίου 2013 του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών, Τμήμα Β) ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος της Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου-Κάσου, Μιχάλης Ερωτόκριτος απέστειλε την παρακάτω επιστολή διαμαρτυρίας στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου. 

 

    Κύριε  Υπουργέ,  

 

  Έκπληκτος είναι η αλήθεια πληροφορήθηκα μέσω διαδικτύου την πρόσφατη προκήρυξη από το Υπουργείο σας μειοδοτικού διαγωνισμού με αντικείμενο την εξυπηρέτηση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών της πατρίδας μας, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται και οι γραμμές που αφορούν τα δυο νησιά της Περιφερειακής Ενότητάς μου, Κάρπαθο και Κάσο (έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου 3327.1/64/13 της 25ης Σεπτεμβρίου 2013 – Παράρτημα VI, α/α 1 & 7, σελ. 47). Κι αυτό γιατί στο σχεδιασμό του Υπουργείου σας προβλέπεται η προσέγγιση στο εξής του πλοίου της γραμμής δύο φορές εβδομαδιαίως στα Πηγάδια της Καρπάθου και στο Φρυ της Κάσου στο πλαίσιο της επιδοτούμενης    ακτοπλοϊκής γραμμής  Ηράκλειο – Ρόδος, ενώ σύμφωνα με τα όσα ισχύουν ως σήμερα τα προαναφερθέντα νησιά εξυπηρετούνται από το Ε/Γ Ο/Γ πλοίο ΠΡΕΒΕΛΗΣ της εταιρείας «Αιγαίον Πέλαγος-ΑΝΕΚ»  με τρεις προσεγγίσεις εβδομαδιαίως στα Πηγάδια της Καρπάθου και στο Φρυ της Κάσου και μία επιπλέον προσέγγιση στο Διαφάνι της Καρπάθου που σύμφωνα με το νέο σχεδιασμό η συγκεκριμένη προσέγγιση καταργείται  παρόλο που το καράβι δεν θα παρεκκλίνει σημαντικά από την πορεία του. Αυτά γίνονταν   στο πλαίσιο ενός ενιαίου δρομολογίου με αφετηρία τον Πειραιά (2 φορές) , τέρμα τη Ρόδο με παροχή κινήτρων  και επιδοτούμενα τα τμήματα της διαδρομής Σαντορίνη – Ρόδος(1 φορά)  και Ηράκλειο – Ρόδος(2 φορές).  

Οφείλω να επισημάνω ότι παράλληλα και σύμφωνα με τον ανακοινωθέντα σχεδιασμό καταργείται επίσης η τοπική ακτοπλοϊκή γραμμή Πηγάδια – Διαφάνι που εκτελεί ως σήμερα το σκάφος ΧΑΝΙΑ ΙΙΙ και συνδέει συγκοινωνιακά τέσσερεις φορές την εβδομάδα το βόρειο με το νότιο τμήμα της Καρπάθου. Άμεση συνέπεια του σχεδιασμού  αυτού είναι να αποκοπεί πλήρως από την υπόλοιπη Ελληνική επικράτεια η Τοπική Κοινότητα Όλυμπος του Δήμου Καρπάθου και οι 800 περίπου μόνιμοι κάτοικοί της, όταν αποτελεί τον κύριο πόλο έλξης του τουριστικού ρεύματος του νησιού που είναι ο κεντρικός αιμοδότης της οικονομίας της περιοχής.

Η ασφαλτόστρωση του οδικού άξονα Σπόα-  Όλυμπος   ολοκληρώθηκε μεν προ ολίγων εβδομάδων,  το έργο όμως  δεν έχει ακόμη παραδοθεί στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει η δυνατότητα καθιέρωσης υπεραστικής  γραμμής των μέσων μαζικής μεταφοράς είτε δημοτικής είτε ιδιωτικής  που να υποκαταστήσει την καταργούμενη  τοπική ακτοπλοϊκή γραμμή με αποτέλεσμα η μετακίνηση των Ολυμπιτών που δεν διαθέτουν ιδιόκτητο μεταφορικό μέσο να στοιχίζει μια μικρή περιουσία

       Περιέρχεται έτσι η ιστορική  έδρα του ενιαίου Δήμου Καρπάθου και πόλις του ζώντος πολιτισμού της Δωδεκανήσου , όπως έχει ορισθεί από τα αρμόδια όργανα, σε πλήρη απομόνωση από τον έξω κόσμο, τέτοια που από ότι πιστεύω  κανένα άλλο μέρος της πατρίδας μας δεν αντιμετωπίζει.

       Οφείλω επιπλέον να εκφράσω τον προβληματισμό μου για το κατά πόσον θα υπάρξει διαθέσιμο πλοίο οποιασδήποτε εταιρείας που θα κληθεί να εξυπηρετεί την επιδοτούμενη  ακτοπλοϊκή γραμμή Ηράκλειο – Ρόδος κινούμενο δυο (2) μόνο ημέρες την εβδομάδα και παραμένοντας δεμένο τις υπόλοιπες πέντε (5) χωρίς την παροχή κινήτρων για τη σύνδεσή του με το Κέντρο!  

       Ύστερα από τα όσα εκτέθηκαν καθίσταται νομίζω σαφές ότι ο σχεδιασμός των προτεινόμενων ακτοπλοϊκών γραμμών πάσχει θεμελιακά και προκαλεί την απόγνωση και τις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες τόσο του συνόλου των Καρπαθίων και των Κασίων όσο, και ιδιαιτέρα, των Ολυμπιτών της Καρπάθου, οι πολυμελέστατες παροικίες των οποίων στην Αττική και στη Ρόδο αποκόπτονται πλήρως και οριστικά συγκοινωνιακά από τον γενέθλιο τόπο τους, πράγμα που συμβαίνει για πρώτη φορά από την εποχή της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα.

         Είναι λοιπόν ανάγκη να ανασταλεί η προκήρυξη του διαγωνισμού στο τμήμα που αφορά τα νησιά Κάρπαθο, Κάσο και Χάλκη, τόσο όσον αφορά τις τοπικές επιδοτούμενες γραμμές όσο αφορά και την κύρια επιδοτούμενη και να διατηρηθεί το ισχύων καθεστώς  για το επόμενο χρονικό διάστημα.  

Κατανοώ απόλυτα τις  δύσκολες ώρες που διανύει η χώρα μας είναι απαραίτητο όμως  να αντιμετωπίζει τα παιδιά της και ιδιαίτερα τους πολυταλαιπωρημένους ακρίτες μας με τη στοργή της μάνας και όχι με τα πρότυπα της ψυχρής βορειοευρωπαϊκής συμπεριφοράς.

Κύριε Υπουργέ, βέβαιος ότι η διαμαρτυρία – έκκλησή μου αυτή θα βρει ευήκοα ώτα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου παρακαλώ να συναινέσετε  με τη πρόταση μου όπως τη περιέγραψα παραπάνω.

.