Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009

«Δωρεάν» στις άγονες η Olympic Air

Της Μαρίας Μόσχου*

Την εκτέλεση πτήσεων και στις 24 άγονες γραμμές από την Olympic Air χωρίς καμία επιδότηση από το ελληνικό δημόσιο πρότεινε χθες η Marfin Investments Group (MIG).

Όπως διατυπώνει η διοίκηση του Ομίλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, το υπουργείο Μεταφορών και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πρέπει να αποφασίσουν με ποιον τρόπο θα καλυφθούν οι ανάγκες των άγονων γραμμών στο μεσοδιάστημα μέχρι την προκήρυξη νέου διαγωνισμού.

Μάλιστα κάνει ειδική αναφορά στην AEGEAN, η οποία -όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση- «προτάσσοντας το κοινωνικό συμφέρον» έχει προτείνει προς την ΥΠΑ να αναλάβει με ανάθεση τις πτήσεις 17 δρομολογίων, με το «συμβολικό» αντιστάθμισμα του 50% της υφισταμένης σήμερα επιδότησης.

Αιχμές για Αegean
«Η MIG δεν επιθυμεί ούτε ένα ευρώ κρατικής επιδότησης με ανάθεση, υπό περιστάσεις όπου το «συμβολικό» μπορεί να αποδειχθεί και εξαιρετικά επικερδές. Γι΄ αυτό η MIG θα προτείνει στη Διοίκηση της θυγατρικής της Olympic Air, η οποία είναι και η μόνη εταιρεία που μπορεί να εξυπηρετήσει και τις 24 άγονες γραμμές, να το πράξει, έως ότου ολοκληρωθεί μια διαφανής και ορθή διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς καμία κρατική επιδότηση» καταλήγει η ανακοίνωση.

Η Olympic Air σημειώνεται ότι ήδη κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, σύμφωνα και με τη συμφωνία που έχει υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο και η οποία έχει εγκριθεί από την Ε.Ε., εκτελούσε τις περισσότερες πτήσεις προορισμών εσωτερικού.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση, σε μία προσπάθεια να δώσει προσωρινή λύση, αποφάσισε να δώσει παράταση ζωής για 8 ημέρες στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, η οποία πλέον μπορεί να συνεχίζει να πετά μέχρι τις 8 Οκτωβρίου, μπορεί μόνο να εξυπηρετήσει τις εκλογικές ανάγκες και τη μεταφορά των ετεροδημοτών.

Η σχετική υπουργική απόφαση υπεγράφη μία μέρα μετά το εξώδικο της Aegean Airlines προς τον υπουργικό Μεταφορών τονίζοντας ότι η ακύρωση του διαγωνισμού ήταν «αδικαιολόγητη και μη αναγκαία» πως μέχρι την ολοκλήρωση του νέου διαγωνισμού θα έπρεπε να γίνει ανακατανομή των άγονων στις συνολικά επτά εταιρείες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.

Eντονος ανταγωνισμός

Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται ο ανταγωνισμός στο αεροπορικό σκηνικό της χώρας με «μήλον της έριδος» τις 24 άγονες γραμμές. Μέχρι στιγμής τέσσερις είναι οι επίσημες προτάσεις που έχουν κατατεθεί προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Πρόκειται για τις εξής:

1. Η Olympic Airlines που προτείνει την εκτέλεση και των 24 άγονων γραμμών χωρίς καμία επιδότηση από το κράτος μέχρι την προκήρυξη του διαγωνισμού.

2. Η Aegean Airlines η οποία προτείνει να αναλάβει όποιες από τις άγονες γραμμές θέλει να της αναθέσει η ΥΠΑ με «συμβολικό αντιστάθμισμα, ήτοι το 50% του αντισταθμίσματος που καταβάλλεται σήμερα στις Ο.Α. για την εκτέλεση αντίστοιχων γραμμών».

3. Η Hellas Jet ανακοίνωσε ότι από τις 24 άγονες γραμμές προτίθεται να καλύψει τις 12 μέχρι την ολοκλήρωση του νέου διαγωνισμού χωρίς την επιδότηση του Ελληνικού Δημοσίου.

4. Η Athens Airways που προτείνει να αναλάβει 13 από τις 24 άγονες τακτικές γραμμές με μειωμένη επιδότηση από 40% έως 70% της επιδότησης που λαμβάνουν σήμερα οι Ο.Α. ύστερα από συνεννόηση με την Υπηρεσία.

*δημοσιογράφος εφ. ΗΜΕΡΗΣΙΑ