ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΕΚ
Χωρίς πλοία κινδυνεύουν να μείνουν, και μάλιστα άμεσα, η Κάρπαθος και η Κάσος.
Όχι
μόνο κατά τη χειμερινή περίοδο, αλλά και τους θερινούς τουριστικούς,
μήνες με καταστροφικές οικονομικές συνέπειες για τα δύο νησιά.
Αιτία
τα συσσωρευμένα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΑΝΕΚ, η οποία
με σύμβαση έχει αναλάβει την εξυπηρέτηση των δύο νησιών, συνδέοντας τα
με τον Πειραιά, την Κρήτη και τη Ρόδο, με τα πλοία “Πρέβελης” και
“Βιτσέντζος Κορνάρος”.
Η εταιρεία, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα
των τελευταίων εβδομάδων, βρίσκεται αυτήν την περίοδο στο μάτι του
κυκλώνα, ειδικότερα δε μετά το τραγικό δυστύχημα με το πλοίο “Norman
Atlantic” στην Αδριατική, όπου έχασαν την ζωή τους δεκατρείς άνθρωποι.
Το πλοίο, όπως είναι γνωστόν, ήταν ναυλωμένο από την ΑΝΕΚ, η οποία τώρα κινδυνεύει με ολοκληρωτική κατάρρευση.
Ήδη
οι εργαζόμενοι ναυτικοί οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι επί μήνες έχουν
προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας και καθημερινά σχεδόν συγκεντρώνονται
έξω από το Υπουργείο Ναυτιλίας, ζητώντας την παρέμβαση του νέου υπουργού
κ. Δρίτσα για την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων τους.
Σήμερα
μάλιστα η ΠΕΜΕΝ, αφού ενημέρωσε σχετικά τον υπουργό Ναυτιλίας,
αναμένεται να ακινητοποιήσει τα πλοία “Βιτσέντζος Κορνάρος” της ΑΝΕΚ και
τα πλοία της Ναυτικής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) “Ταξιάρχης” και
“Aquaspirit”.
Οι ναυτικοί της ΑΝΕΚ και ΝΕΛ παραμένουν απλήρωτοι επί
5-7 μήνες και ο υπουργός ζήτησε μια πίστωση χρόνου μέχρι το Πάσχα, αλλά η
διοίκηση της ΠΕΜΕΝ απορρίπτει το αίτημά του επισημαίνοντας ότι υπάρχουν
ναυτικοί που αντιμετωπίζουν πλέον το φάσμα της πείνας και της
εξαθλίωσης.
Σημειώνεται ότι η ΑΝΕΚ, η περίπτωση της οποίας
ενδιαφέρει άμεσα τα Δωδεκάνησα έχει μείνει μόνο με το πλοίο “Βιτσέντζος
Κορνάρος”, καθώς το “Πρέβελης” βρίσκεται δεμένο στα ναυπηγεία του
Περάματος για την ετήσια επιθεώρησή του.
Συνεπώς, αν το πλοίο
ακινητοποιηθεί από τους ναυτικούς η Κάρπαθος και Κάσος θα ζήσουν μέρες
απομόνωσης, ενώ το Πάσχα και αμέσως μετά η τουριστική περίοδος είναι
πολύ κοντά. Υπενθυμίζεται ότι η ΑΝΕΚ εξυπηρετεί επί χρόνια τα δύο νησιά
με επιδοτούμενα δρομολόγια το κόστος των οποίων ετησίως υπερβαίνει τα
εννέα εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα συμμετείχε και στον τελευταίο διαγωνισμό
που προκήρυξε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου τον περασμένο μήνα,
αλλά μετά τις εξελίξεις αυτές είναι αμφίβολο αν της δοθεί ξανά η
συγκεκριμένη γραμμή, οπότε το Υπουργείο θα υποχρεωθεί σε αναζήτηση μιας
άλλης λύσης.
Τα πράγματα, πάντως, για την κρητική ναυτιλιακή εταιρεία
γίνονται ακόμα πιο περίπλοκα, και συνεπώς πιο δύσκολα, καθώς τα πλοία
της υπερβαίνουν την 35ετία και, επομένως για να διατηρηθούν στην
ακτοπλοΐα θα πρέπει να υποστούν μεγάλες ανακατασκευές και βελτιώσεις με
υψηλό οικονομικό κόστος, που η εταιρεία δεν αντέχει στη δεινή θέση που
βρίσκεται σήμερα.
Συγκεκριμένα το “Πρέβελης” είναι 35 ετών και το
“Βιτσέντζος Κορνάρος” 39 ετών, δηλαδή από τα μεγαλύτερα σε ηλικία πλοία
που κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες.