Σάββατο 31 Μαΐου 2014

Δήλωση του νεοεκλεγμένου επάρχου Καρπάθου - Κάσου Γιάννη Γ. Μηνατσή


Dilosi tou neoklegmenou eparxou Karpathou - Kasou Gianni G. Minatsi

Αγαπητοί συμπατριώτες και συμπατριώτισσες
Νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω θερμά μέσα από την καρδιά μου, όλους όσους εμπιστεύθηκαν την παράταξή μας «Μπροστά το Νότιο Αιγαίο» και την ανέδειξαν νέα Περιφερειακή Αρχή, αλλά και εμένα προσωπικά, κάνοντάς μου τη μεγάλη τιμή να είμαι ο νέος Έπαρχος Καρπάθου και Κάσου για την επόμενη πενταετία.
Δώσαμε ένα αγώνα δύσκολο ο οποίος διεξήχθη σε πολιτισμένο επίπεδο, χωρίς παρεκτροπές και χωρίς σημάδια πόλωσης. Ένας αγώνας που τα κύρια χαρακτηριστικά των αποτελεσμάτων του, ήταν η απόφαση του Καρπαθιακού και του Κασιώτικου λαού να κάνει την ανατροπή του πολιτικού κατεστημένου και σε τοπικό αλλά και σε επίπεδο Περιφέρειας.
Οι συμπατριώτες μας με ώριμη πολιτική κρίση, είπαν όχι στη συνέχιση της καθεστωτικής αντίληψης και πρακτικής σε αυτούς που τόσα χρόνια διαχειρίζονται τα δημόσια πράγματα. Έστειλε ηχηρό μήνυμα προς όλους, ότι καμία «καρέκλα» στο δημόσιο βίο δεν είναι ιδιοκτησία κανενός.
Θα μπορούσε κανείς να ασκήσει αυστηρή κριτική τόσο σε πρόσωπα όσο και σε πολιτικές της απερχόμενης Περιφερειακής Αρχής σε ευρύτερο και σε στενότερο επίπεδο. Όμως κάτι τέτοιο δε θα είχε κανένα νόημα και καμιά ουσία, αφού ο ίδιος ο λαός έκρινε και αποφάσισε ανάλογα και η ετυμηγορία και η κρίση του, θα πρέπει να είναι απολύτως σεβαστές.
Δυστυχώς ο απερχόμενος συνάδελφος μου και φίλος μου σε ευχαριστήρια δήλωσή του, χρησιμοποίησε όρους και λέξεις που δεν είναι τίποτε άλλο παρά «γεννόσημα» της πίκρας μιάς οδυνηρής και αναπάντεχης ήττας. Είναι ένας «επιθανάτιος ρόγχος» του ηττημένου. Μίλησε για « πόλωση που δημιουργήθηκε εξ’ αιτίας του κομματικού(!) αλλά και του πατριωτικού(!) χαρακτήρα ο οποίος άγγιξε τα όρια του ρατσισμού(!!!!!)». Θέλω να πω στον αγαπητό μου φίλο, ότι στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σχοινί και ότι μάλλον εξ’ ιδίων κρίνει τα αλλότρια.
Ο μόνος χαρακτηρισμός που δε μπορεί να ανήκει στους Καρπάθιους, είναι αυτός του ρατσιστή γιατί αν όντως ήταν ρατσιστές οι Καρπάθιοι, δε θα τον τιμούσαν με την ψήφο τους και επί έντεκα χρόνια όπως ο ίδιος δηλώνει να κατέχει την άκρως τιμητική και υπεύθυνη θέση του Επάρχου της Επαρχίας μας. Αυτό που δεν αμφισβητείται, είναι ότι ο ίδιος καλλιέργησε αυτό το κλίμα στη γειτονική Κάσο, διαχωρίζοντας τα δύο γειτονικά νησιά που παλεύουν με τη μοναξιά τους στην εσχατιά της πατρίδας μας, για να καταφέρει να περισώσει στην ιδιαίτερη πατρίδα του ότι μπορούσε να περισώσει κάτι που τελικά ούτε εκεί δεν τα κατάφερε.
Δεν πρόκειται όμως να σταθώ σε τέτοιου είδους ξεπερασμένες συμπεριφορές και αντιλήψεις. Η Επαρχία μας και τα δύο νησιά μας, βιώνουν την τραγική καθημερινότητα και αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητα προβλήματα που αναζητούν άμεση λύση. Εγώ δεν πρόκειται να ασχοληθώ με το παρελθόν για το οποίο δεν έχω κανένα λόγο να απολογούμαι. Κοιτάω μπροστά και μόνο μπροστά και από την επόμενη ημέρα των εκλογών έχω ανασκουμπώσει τα μανίκια και με ευθύνη και το βάρος της εντολής των συμπατριωτών μου, με πολύ διάθεση, έχω αρχίσει να δουλεύω για τον τόπο μας και όσους κατοικούν στα δύο νησιά της Επαρχίας μας, χωρίς καμία πρόθεση στείρας κριτικής και παλαιοκομματικής πρακτικής.
Την 1η Σεπτεμβρίου θα αναλάβουμε και επίσημα τα καθήκοντά μας. Δηλώνω ότι θα περιμένω να σφίξω το χέρι του συναδέλφου μου (κάτι που ο ίδιος δεν έχει κάνει σε μένα μέχρι σήμερα)και θα του ζητήσω να μη μειώσει το ενδιαφέρον του για τα δύο νησιά μας, αφού κανείς δεν περισσεύει αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνά η πατρίδα μας.
Χρειάζεται πολιτική λεβεντιά και γενναιότητα να αποδέχεσαι την ήττα όπως αποδέχεσαι τη νίκη και να απλώνεις χέρι φιλίας και συνεργασίας στον αντίπαλό σου.
Για άλλη μια φορά, θερμές ευχαριστίες σε όλους.
Γιάννης Γ. Μηνατσής