Δευτέρα 30 Ιουνίου 2008

Συνέντευξη του καπετάν- Μανώλη Φραγκιαδάκη

Στον ραδιοφωνικό σταθμό City 99,5 αναφορικά με την πρόσκρουση του πλοίου <<Θεόφιλος>> ανοιχτά τον Οινουσσών:

ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ:
Έχω πει στην εταιρεία και γνωρίζουν και έχουν γραφτεί στο ημερολόγιο όλα αυτά και πάρτε την εταιρεία να σας πει τι ακριβώς έγινε, τα γνωρίζει όλα η εταιρεία, τα έχω πει όλα, είναι αλήθεια και είναι όλα καταγεγραμμένα στο ημερολόγιο. Τα έχουν πάει στο λιμεναρχείο τα ημερολόγιά μου, το ημερολόγιο το καθαρό. Όλα είναι καταγεγραμμένα όπως έγιναν στην πραγματικότητα, από κει μπορείτε να πάρετε τις πληροφορίες και από την εταιρεία και από το λιμεναρχείο, οι οποίοι παρακολουθούσαν από την αρχή όλο το συμβάν, όλο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: κ. Φραγκιαδάκη, επειδή σας κατηγορούν για χίλια δύο πράγματα και εγώ το κατανοώ αυτήν την ώρα, αλλά παρόλα αυτά…
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Αυτοί για τηλεθέαση μπορεί να κατηγορήσουν ότι θέλουν, ο πλοίαρχος ευθύνεται, αυτό μπορείτε να το πείτε, για την πλοιαρχία, όπου πλοιαρχία είναι το πλοίο και ευθύνεται για τις πράξεις του πληρώματός του. Αναλαμβάνω την ευθύνη σαν πλοίαρχος για ότι συμβαίνει στο πλοίο, αναλαμβάνει την ευθύνη ο πλοίαρχος, ο πλοίαρχος είναι ο υπεύθυνος για το πλοίο. Την ευθύνη την έχω εγώ και εφόσον αμέλησε κάποιος από το πλήρωμά μου, αναλαμβάνω την ευθύνη εγώ, ο πλοίαρχος είναι υπεύθυνος, καταλάβατε;
ΔΗΜ: Καταλαβαίνω. κ. Φραγκιαδάκη εσείς πόσα χρόνια εργάζεστε;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Θα έβγαινα στη σύνταξη σε δέκα μήνες. Πάρα πολλά χρόνια. Έχω δουλέψει δεκατρία χρόνια στην ακτοπλοΐα με άγονες γραμμές, με τη LANE, με το Βιτζέντζος Κορνάρος, Ιεράπετρα, έντεκα χρόνια στις άγονες γραμμές με δεκαεφτά λιμάνια την ημέρα. Ένα μονάχα μπορώ να σας πω, ότι στη Κάσο με έχουν ανακηρύξει επίτιμο δημότη και έχουν δώσει το όνομά μου, σήμερα εν ζωή στην προβλήτα που έδενα με δύσκολες συνθήκες επί έντεκα χρόνια που εξυπηρετούσα τα νησιά κάτω εκεί με δύσκολες συνθήκες και μπορείτε να πάρετε και εκεί, δημάρχους στη Κάσο να σας πουν ποιος είναι ο Φραγκιαδάκης και τι δουλειά κάνω στα πλοία μέσα. Ευθύνομαι σαν πλοίαρχος, δεν έχω όμως εγώ την ευθύνη, το ότι ο άλλος αμέλησε.
ΔΗΜ: Αυτό είναι απόλυτα κατανοητό και σέβομαι πάρα πολύ και εκτιμώ αυτό που λέτε. Είστε ένας άνθρωπος με τόσα χρόνια πείρα και παίρνετε όλη την ευθύνη πάνω σας παρ’ όλα αυτά, έτσι δεν είναι;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Βεβαίως, βεβαίως.
ΔΗΜ: Και τι θα γίνει τώρα από εδώ και πέρα;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Θα το ταπώσουμε από κάτω το καράβι, να το πάμε στη δεξαμενή να το φτιάξουν και όποτε τελειώσουν ξεκινάνε τα δρομολόγια ξανά.
ΔΗΜ: Μάλιστα. Να κάνω μία ερώτηση; Εσείς θα συνεχίσετε;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Βεβαίως, η εταιρεία με χρειάζεται και μου έχουν πει ότι μου έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη και με θέλουν στη δουλειά.
ΔΗΜ: Σας στηρίζει η εταιρεία, έτσι δεν είναι;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Με στηρίζει η εταιρεία. Ο κ. Βεντούρης αν τον ακούσατε, το δήλωσε δημοσίως.
ΔΗΜ: Αντικειμενικά τώρα αυτό που έγινε, ήταν αυτό που λέμε ανθρώπινο λάθος, έτσι δεν είναι;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Ναι, ανθρώπινο λάθος. Κακή εκτίμηση της αποστάσεως που περνούσε δίπλα από το νησί.
ΔΗΜ: Επειδή δεν γνωρίζω, αυτά κανονικά δεν έπρεπε να φαίνονται κάπου;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Όλα είναι καταγεγραμμένα και η πορεία προδιαγεγραμμένη, τη οποία έπρεπε να ακολουθήσει κτλ.
ΔΗΜ: Εσείς ήσασταν στη γέφυρα εκείνη την ώρα;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Στη γέφυρα είναι και η αίθουσα χαρτών, μία πιθαμή δηλαδή, στο ίδιο δωμάτιο μέσα, εκεί που βάζουμε τους χάρτες. Εκεί υπέγραφα κάτι χαρτιά και ο υποπλοίαρχος είχε τη διακυβέρνηση του σκάφους. Και ακόμα και η καμπίνα μου είναι δίπλα στη γέφυρα. Μία πόρτα είναι, συγκοινωνούμε, καταλάβατε;
ΔΗΜ: Κατάλαβα. Η καθυστέρηση για την οποία σας κατηγορούν υφίσταται;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Καθυστέρηση;
ΔΗΜ: Να ενημερώσετε;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Όχι, όχι, όχι. Πάρτε τηλέφωνο και στο λιμεναρχείο Χίου, 3 λεπτά. Αυτοί κατέγραψαν ημερολογιακά 5, αλλά με την πρόσκρουση σε 3 λεπτά είχα ειδοποιήσει το λιμεναρχείο Χίου έχουν την κλήση μου, ο κύριος λιμενάρχης μίλησε μαζί μου αμέσως και μπορεί να σας διαβεβαιώσει ότι σε 5 λεπτά αμέσως μετά την πρόσκρουση είχαν ειδοποιηθεί σχεδόν όλοι.
Εμένα η πρόθεσή μου ήταν η διάσωση του πλοίου και τίποτα περισσότερο… και των επιβατών αυτή ήταν η πρόθεσή μου. Έδωσα το συμβάν αμέσως σε 3 λεπτά και από κει και πέρα οι άλλοι ενημερώνανε. Έκανα αυτό που έπρεπε να κάνω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είσαστε ευχαριστημένος με το πώς συμπεριφέρθηκε το πλήρωμά σας αφότου έγινε το συμβάν;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Πάρα πολύ ευχαριστημένος. Και τα στεγανά λειτουργήσανε, όλα τα ασφαλιστικά μέτρα ήταν τέλεια. Όπως έπρεπε να είναι σύμφωνα με τον κανονισμό και το σχέδιο ασφαλούς διαχείρισης του πλοίου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από δω και πέρα εσείς αύριο θα πάτε στον εισαγγελέα να πάρετε όλη την ευθύνη επάνω σας;
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: Αυτά δεν μπορώ να σας πω… δώσαμε καταθέσεις, δεν μπορώ να σας πω… χάρηκα γεια σας.

Ολόκληρη την συνέντευξη θα την βρείτε απομαγνητοφωνημένη εδώ