Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

ΚΑΡΠΑΘΟΣ - ΚΑΣΟΣ ΧΩΡΙΣ ΒΑΠΟΡΙΑ;


Του ΘΑΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ

«Βαπόρι, θα ακούνε», αλλά βαπόρι δεν θα βλέπουν να καταπλέει στα λιμάνια τους οι ακρίτες κάτοικοι των νησιών της Κάσου και της Καρπάθου, αφού τα χρέη του υπουργείου από τα επιδοτούμενα δρομολόγια για τα πλοία «Ιεράπετρα» και «Πρέβελης» ξεπερνούν τα 10.000.000 ευρώ.
Το «φέσι» ανάγκασε τις πλοιοκτήτριες εταιρείες ΛΑΝΕ και ΑΝΕΚ να ζητήσουν και μάλιστα γραπτώς την άμεση διακοπή των δρομολογίων τους, ενώ η ίδια κατάσταση επικρατεί και στην επιδοτούμενη σύνδεση των νησιών Κυθήρων-Αντικυθήρων, τα οποία εξυπηρετούνται εδώ και περίπου τρία χρόνια από το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Β. Κορνάρος» της ίδιας ακτοπλοϊκής εταιρείας.
Το «μπαταξίδικο» κράτος κατήγγειλε κατά την προχθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ο αντιπρόεδρος της ΕΕΝ Αντώνης Αγαπητός, ο οποίος μάλιστα επισήμανε ότι τα συνολικά χρέη από τις επιδοτήσεις στις μικρές κυρίως ακτοπλοϊκές εταιρείες ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ, ποσόν που, όπως είπε, έχει κάνει την απρόσκοπη λειτουργία των πλοίων προβληματική έως και αδύνατη, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της ΛΑΝΕ Μανώλης Γαλανάκης έκανε λόγο για αφερέγγυο κράτος που με τη στάση του οδηγεί τις εταιρείες στους τοκογλύφους προκειμένου να πληρώσουν τα πληρώματα των πλοίων.

Και ενώ οι εταιρείες ετοιμάζονται είτε να αποδρομολογήσουν τα πλοία τους είτε να ματαιώσουν δρομολόγια, μέχρι να τους εξοφληθούν τα δεδουλευμένα, που σημειωτέον είναι από τον Αύγουστο του 2009, το ΥΠΟΙΑΝ, το οποίο μετά τη διάλυση του παλιού ΥΕΝ είναι αρμόδιο για την εξόφληση των χρεών, τηρεί έντεχνα σιγή ιχθύος.
Χρήματα από τις επιδοτήσεις περιμένουν κι άλλες μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες, π.χ. η Blue Star Ferries, στην οποία δεν χρωστά μόνο το ΥΠΟΙΑΝ 5 εκατ. ευρώ αλλά χρωστά 1,5 εκατ. ευρώ και ο Στρατός από τις μαζικές μεταφορές στρατιωτών προς τα νησιά κυρίως της Δωδεκανήσου. *


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.