Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2007

Στα αζήτητα οι άγονες γραμμές του Αιγαίου


ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΑ κινδυνεύουν να μείνουν οι άγονες γραμμές του Βόρειου και Ανατολικού Αιγαίου εάν δεν λυθεί σύντομα η διελκυστίνδα μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών, που συμμετείχαν στους σχετικούς διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές του υπουργείου Αιγαίου και του υπουργού Αριστοτέλη Παυλίδη.

Ο υπουργός Αιγαίου δεν έχει προχωρήσει ακόμη στην κατακύρωση των γραμμών και σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς ο απαιτούμενος και ενδεδειγμένος χρόνος ανακήρυξης του πέρατος του διαγωνισμού που είναι ένας μήνας έχει παρέλθει και ως εκ τούτου το υπουργείο δεν μπορεί πλέον να προχωρήσει στην κατακύρωση των διαγωνισμών.

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός που αφορούσε 31 γραμμές αρμοδιότητας του υπουργείου Αιγαίου πραγματοποιήθηκε στις 20 Νοεμβρίου 2006. Θα έπρεπε μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου 2006 να αναδειχθούν οι μειοδότες του διαγωνισμού, κάτι που μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει. Έχουν κατακυρωθεί ορισμένες τοπικές γραμμές των Κυκλάδων και Δωδεκανήσων από την αρμόδια επιτροπή, ωστόσο δεν έχουν υπογραφεί οι σχετικές πράξεις από τον υπουργό.

Όπως προβλέπεται από το άρθρο 13 του Π.Δ. 394/96 οι προσφορές όλων των συμμετεχόντων προμηθευτών ισχύουν και δεσμεύουν τους προμηθευτές επί τριάντα ημέρες από την επόμενη της διενέργειας του διαγωνισμού, εκτός εάν από την προκήρυξη ορίζεται διαφορετικά. Κάτι που δεν ισχύει με την προαναφερόμενη προκήρυξη. Μέχρι σήμερα όμως δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη κατακύρωση για ορισμένες γραμμές που περιλαμβάνονταν στο διαγωνισμό.

Νομικοί υποστηρίζουν ότι τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα πρέπει να ματαιωθούν και όλες οι προσφορές να επιστραφούν στις συμμετέχουσες εταιρείες. Σχετική επιστολή μάλιστα έχει φθάσει στο γραφείο του υπουργού Αιγαίου από την εταιρεία ΛΑΝΕ η οποία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για ορισμένες από τις γραμμές που δεν έχουν κατακυρωθεί. Οι γραμμές αυτές είναι:

* Αλεξανδρούπολη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Κάλυμνος-Κως-Ρόδος.
* Θεσσαλονίκη-Σάμος-Κάλυμνος-Κως-Ρόδος.
* Μυτιλήνη-Λήμνος-Θεσσαλονίκη.
* Σάμος-Ικαρία-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα.
* Σητεία-Κάσος-Κάρπαθος-Χάλκη-Ρόδος.
* Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος
.

Ειδικά για τη γραμμή Σάμος-Ικαρία-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα έχουν ήδη εκδηλωθεί έντονες διαμάχες μεταξύ δύο εταιρειών της Agoudimos Lines και Saos Ferries με αφορμή την ανακήρυξη από την επιτροπή της Saos ως μειοδότη η οποία ωστόσο φέρεται να κερδίζει τη γραμμή με μίσθωμα υψηλότερο κατά 2,4 εκατ. ευρώ από την πρόταση της Agoudimos. Το θέμα έφερε και στη Βουλή ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Γιώργος Ανωμερίτης.

Από την πλευρά της Agoudimos Lines ο κ. Αλέξανδρος Αγούδημος, υποστηρίζει ότι η συμμετοχή της εταιρείας του στο διαγωνισμό ήταν νόμιμη αλλά τελικά επελέγη η προσφορά της Saos η οποία είναι ακριβότερη για το κράτος κατά 2,4 εκατ. ευρώ.

Απευθυνόμενος ο κ. Αγουδήμος, στο κ. Φώτη Μανούση πρόεδρο της Saos αναφέρει μεταξύ άλλων ότι το θέμα των δρομολογίων και της εγγυητικής επιστολής προέκυψαν «από φανταστικές ενστάσεις που εσείς προβάλλατε αφού ο φάκελος συμμετοχής μας είχε ήδη θεωρηθεί πλήρης από την πρώτη επιτροπή».

Επίσης για το θέμα της ονομαστικοποίησης των μετοχών «βεβαίως αποκρύπτετε πως έχει προσκομισθεί σχετική βεβαίωση στην αρμόδια επιτροπή από την εταιρεία μας όσον αφορά την ιδιοκτησία των μετοχών της εταιρείας μας».

Η Saos υποστηρίζει ότι η συμμετοχή της άλλης εταιρείας παρουσίαζε «σοβαρές ελλείψεις και σημαντικούς λόγους απόρριψης, όπως η μη ύπαρξη ονομαστικών μετοχών της εταιρείας, κάτι το οποίο απαιτείται για την έκδοση πιστοποιητικού διαφάνειας από το ΕΣΡ για διαγωνισμούς με ετήσιο μίσθωμα άνω του 1.000.000 ευρώ». Επίσης «ο πίνακας δρομολογίων δεν ήταν σύμφωνος με την προκήρυξη», ενώ κάνει ακόμη λόγο και για «λανθασμένη εγγυητική επιστολή».
Πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ