Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου 2007

Σε επανάληψη ο διαγωνισμός για άγονες γραμμές του Αιγαίου



ΣΕ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ οδηγείται ο διαγωνισμός για ορισμένες από τις μεγάλες άγονες γραμμές του υπουργείου Αιγαίου για τις οποίες δεν έχει αναδειχθεί μειοδότης. Το θέμα θα συζητηθεί στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που πραγματοποιείται αύριο Πέμπτη. Στις γραμμές αυτές έχει διαπιστωθεί ένα απίστευτο κομφούζιο καθώς παρατηρείται το φαινόμενο το υπουργείο Αιγαίου να ζητεί από τα πλοία να έχουν προσαρμοσθεί στη συνθήκη της Στοκχόλμης (Π.Δ. 124/2006) ενώ την ίδια ώρα τα ίδια αυτά πλοία έχουν αξιοπλοΐα από το ΥΕΝ Ταυτόχρονα διατυπώνεται το ερώτημα πόσο ήταν δυνατόν εύκολο για ένα πλοίο να προσαρμοσθεί στο ΠΔ 124/2006 όταν όλο το καλοκαίρι εκτελούσε δρομολόγια ενώ η σύμβαση με βάση τον προηγούμενο διαγωνισμό έληγε Νοέμβριο και ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε Σεπτέμβριο του 2006.

Βέβαια θεωρητικά μία δημόσια υπηρεσία μπορεί να θέσει τον πήχη ενός διαγωνισμού σε υψηλότερα επίπεδα, ωστόσο στο συγκεκριμένο διαγωνισμό παρατηρήθηκε το φαινόμενο το ίδιο πλοίο στη μία γραμμή να είναι εκτός διαγωνισμού γιατί δεν πληροί τους όρους του ΠΔ και στην άλλη να έχει αναδειχθεί από την αρμόδια επιτροπή μειοδότης. Επισημαίνεται ότι τυπικά δεν έχει αναδειχθεί μειοδότης από το υπουργείο Αιγαίου στις παρακάτω σημαντικές γραμμές

-Αλεξανδρούπολη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ ή Καρλόβασι Σάμου- Κάλυμνος- Κως - Ρόδος και επιστροφή. Στη συγκεκριμένη γραμμή κατέθεσε προσφορά η ΛΑΝΕ ωστόσο δεν έγινε δεκτή μετά από ένσταση της Saos γιατί το πλοίο δεν πληρούσε τα κριτήρια του ΠΔ. -Θεσσαλονίκη- Σάμος- Κάλυμνος- Κως- Ρόδος και επιστροφή. Μειοδότης είναι η ΛΑΝΕ ενώ το πλοίο δεν πληροί τα χαρακτηριστικά του ΠΔ 124/2006 αλλά η επιτροπή προχώρησε στην ανάδειξη μειοδότη, ίσως και λόγω τυπογραφικού λάθους(!) -Μυτιλήνη-Λήμνος-Θεσσαλονίκη και επιστροφή στην οποία μειοδότης είναι η Saos και δεν έχει κατακυρωθεί λόγω προσφυγής της εταιρείας «Agoudimos Lines». -Σάμος/Ικαρία-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα στην οποία είναι και πάλι μειοδότης η Saos ωστόσο εκκρεμεί η ένσταση στο δικαστήριο η οποία εκδικάσθηκε χθες της «Agoydimos Lines. -Σητεία- Κάσος- Πηγάδια Καρπάθου- Χάλκη- Ρόδος και Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος και επιστροφή σε συνέχεια δρομολογίου Πειραιά-Κω-Ρόδου στην οποία μειοδότης είναι η ΛΑΝΕ και η οποία δεν έχει ακόμη κατακυρωθεί. Το ερώτημα είναι πότε θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός καθώς η παράταση ισχύος των υπαρχουσών συμβάσεων λήγει στις 28/2/2007.

Παράλληλα με τα προβλήματα του εν λόγω διαγωνισμού το θέμα που θέτουν μετ' επιτάσεως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις συγκεκριμένες γραμμές είναι η μη αύξηση τον τελευταίο χρόνο της τιμής των εισιτηρίων. Όπως επισημαίνουν παράγοντες της ακτοπλοΐας οι μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης και σημειώνουν ότι εάν αποχωρήσουν κάποια πλοία τότε ποια λύση θα βρει το υπουργείο Αιγαίου για να καλύψει τις ανάγκες. Στο ΣΑΣ θα εξετασθούν ακόμη ορισμένες νέες δρομολογήσεις με τις πιο ενδιαφέρουσες να είναι αυτές που αφορούν στη δρομολόγηση του «Αίολος Εξπρές» της ΝΕΛ στη γραμμή Πειραιά-Ρεθύμνου από 11/05/07 έως 11/5/08 και την ετήσια δρομολόγηση του «Νήσος Χίος» (το οποίο είναι υπό ναυπήγηση) στη γραμμή Πειραιά-Χίου-Μυτιλήνης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπόμνημα που αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρεθύμνου - Πειραιά απηύθυνε προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Εμμανουήλ Κεφαλογιάννη το Επιμελητήριο Ρεθύμνης. Το Επιμελητήριο επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι η μοναδική σύνδεση του Νομού με την ηπειρωτική Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχει καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση. Επιχειρηματίες, κάτοικοι και επισκέπτες αναγκάζονται τέσσερις φορές την εβδομάδα να εξυπηρετούνται από τα λιμάνια των όμορων Νομών με συνέπειες, εκτός της ταλαιπωρίας, την αύξηση του κόστους, λόγω μάλιστα και των τιμών των καυσίμων, και τη μειωμένη γενικά ανταγωνιστικότητα ολόκληρης της Ρεθυμνιώτικης οικονομίας.

Επιπλέον, η έλλειψη καθημερινής ακτοπλοϊκής σύνδεσης σε ετήσια βάση συντελεί τα μέγιστα στην υπάρχουσα κατακόρυφη πτώση του εσωτερικού τουρισμού». Στη συνέχεια αναφέρεται σε επικείμενη δρομολόγηση στη γραμμή πλοίων από ακτοπλοϊκές εταιρείες, πρωτοβουλίες τις οποίες χαιρετίζει ζητώντας η δρομολόγηση των πλοίων να είναι σε ετήσια βάση. Τέλος όπως ανακοινώθηκε από την «Agoudimos Lines» το πλοίο «Πηνελόπη» πρόκειται να δεξαμενισθεί στα Ναυπηγεία Χαλκίδας για το διάστημα από 02-02-07 έως 05-02-07 προκειμένου υποβληθεί σε καθαρισμό και χρωματισμό υφάλων. Ο δεξαμενισμός θεωρήθηκε επιβεβλημένος ώστε το πλοίο να συνεχίσει να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του, οι οποίες προέκυψαν από την παράταση ισχύος σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας που ανακοίνωσε το υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Πηγή> Eφ. η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ